Aktualne novice

Davčna obravnava štipendij: Na kaj morajo biti pozorni študenti, starši in podjetja?

S pričetkom novega šolskega in študijskega leta se številni dijaki in študenti srečujejo s prejemom štipendij. Nekateri prejemajo državno štipendijo, drugi Zoisovo, spet tretji kadrovsko ali športno štipendijo. Poleg tega marsikateri študent opravlja tudi študentsko delo. Vse te oblike dohodkov se obravnavajo različno z vidika davkov, zato je pomembno razumeti, kakšni so davčni in drugi finančni učinki, ki jih štipendije in delo prinašajo. Podrobneje si poglejmo ključna pravila, ki veljajo v Sloveniji.
 

Dolgotrajne bolniške odsotnosti vse bolj obremenjujejo delodajalce

V zadnjih letih smo priča občutnemu povečanju števila zaposlenih, ki so zaradi bolezni ali poškodb na dolgotrajnih bolniških odsotnostih. V prvem trimesečju letošnjega leta 2024 je bilo dnevno več kot 41.500 zaposlenih odsotnih z dela več kot 30 dni. Ta pojav predstavlja velik izziv za podjetja, ki se morajo soočati z izpadom delovne sile in povečanim bremenom preostalih zaposlenih.

Akcijski načrt za pripravo podjetja na zahtevnejše gospodarske čase

V obdobjih gospodarskih pretresov so podjetja pogosto izpostavljena velikim tveganjem, še posebej mikro podjetja, ki delujejo z omejenimi viri in kapacitetami. Priprava na težje gospodarske čase je ključna za preživetje, stabilnost in dolgoročno uspešnost podjetja. Da bi podjetje lahko uspešno obvladalo gospodarske izzive, je nujno razviti dobro zasnovan akcijski načrt. Ta načrt mora vključevati strategije za ohranjanje likvidnosti, optimizacijo stroškov, diverzifikacijo virov prihodkov in krepitev odpornosti.

Članki - Sredina

Davčna obravnava štipendij: Na kaj morajo biti pozorni študenti, starši in podjetja?

S pričetkom novega šolskega in študijskega leta se številni dijaki in študenti srečujejo s prejemom štipendij. Nekateri prejemajo državno štipendijo, drugi Zoisovo, spet tretji kadrovsko ali športno štipendijo. Poleg tega marsikateri študent opravlja tudi študentsko delo. Vse te oblike dohodkov se obravnavajo različno z vidika davkov, zato je pomembno razumeti, kakšni so davčni in drugi finančni učinki, ki jih štipendije in delo prinašajo. Podrobneje si poglejmo ključna pravila, ki veljajo v Sloveniji.
 

Dolgotrajne bolniške odsotnosti vse bolj obremenjujejo delodajalce

V zadnjih letih smo priča občutnemu povečanju števila zaposlenih, ki so zaradi bolezni ali poškodb na dolgotrajnih bolniških odsotnostih. V prvem trimesečju letošnjega leta 2024 je bilo dnevno več kot 41.500 zaposlenih odsotnih z dela več kot 30 dni. Ta pojav predstavlja velik izziv za podjetja, ki se morajo soočati z izpadom delovne sile in povečanim bremenom preostalih zaposlenih.

Akcijski načrt za pripravo podjetja na zahtevnejše gospodarske čase

V obdobjih gospodarskih pretresov so podjetja pogosto izpostavljena velikim tveganjem, še posebej mikro podjetja, ki delujejo z omejenimi viri in kapacitetami. Priprava na težje gospodarske čase je ključna za preživetje, stabilnost in dolgoročno uspešnost podjetja. Da bi podjetje lahko uspešno obvladalo gospodarske izzive, je nujno razviti dobro zasnovan akcijski načrt. Ta načrt mora vključevati strategije za ohranjanje likvidnosti, optimizacijo stroškov, diverzifikacijo virov prihodkov in krepitev odpornosti.

27.9.2024

Vlada je za tri mesece podaljšala začasno ureditev za pridobivanje in podaljšanje enotnih dovoljenj za prebivanje in delo za tujce. Ta ukrep velja za vloge, oddane med 1. oktobrom in 31. decembrom 2024. Z njim bo delavcem iz brezvizumskih držav (npr. Srbija, BiH, Severna Makedonija) omogočeno delo in prebivanje v Sloveniji, medtem ko se postopek nadaljuje.

16.9.2024

Več kot 41.500 zaposlenih je bilo v prvem trimesečju odsotnih več kot 30 dni. Podjetja se soočajo z izpadom delovne sile in večjim bremenom za preostale zaposlene.

3.9.2024

Vsi štipenditorji v Sloveniji, ki podeljujejo štipendije po drugih predpisih in ne po Zakonu o štipendiranju, morajo skladu vsako leto redno poročati o vseh štipendijah, ki jih izplačujejo. Zakonski rok za poročanje za šolsko oziroma študijsko leto 2024/2025 je najkasneje do 31. decembra 2024.

Poročati morajo podjetja, podjetniki, občine, izobraževalne ustanove, fundacije, društva in vse druge pravne osebe, ki imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2024/2025 vsaj enega štipendista. 
 

27.8.2024

OPOMNIK: NE pozabite, od leta 2024 velja višji davek na dobiček pravnih oseb (DDPO) - 22 %! Preverite, kaj to pomeni za vaše poslovanje in finančne tokove!

26.8.2024

V skladu s 165. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela zaradi osebnih okoliščin, kar vključuje spremstvo prvošolčka na prvi šolski dan. Delodajalec je dolžan omogočiti odsotnost ob predložitvi prošnje in dokazila o vpisu otroka v prvi razred. Pravico do odsotnosti imata oba starša, nadomestilo plače pa pripada delavcu za dneve, ko bi moral delati. Nadomestilo ne bremeni letnega dopusta in ga krije delodajalec.

Po novem lažje do subvencij nižjih vrednosti

Podjetjem, ki se bodo prijavljala za manjše subvencije, ne bo treba oddati več gore papirja, po novem bo namreč lahko postopek precej enostavnejši

Premik k zmanjšanju birokracije se je zgodil na področju dodeljevanja subvencij. Poslanci so potrdili spremembe zakona o podpornem okolju za podjetništvo, ki med drugim prinaša manj zapleten postopek prijave na razpise, ki podjetjem omogočajo spodbude nižjih vrednosti. Uvaja se namreč možnost javnega poziva. Novost začne veljati 15 dni po objavi v uradnem listu.

Rok za doplačilo dohodnine se izteče 2. junija 2017

Ne pozabite na plačilo dohodnine.

Davčne zavezance, ki so prejeli informativne izračune dohodnine z datumom odpreme 31. 3. 2017 in imajo doplačilo dohodnine, želimo obvestiti, da se rok za plačilo izteče 2. 6. 2017. Sicer pa je omenjeni datum natisnjen na plačilnem nalogu, ki je sestavni del informativnega izračuna dohodnine.

Komunikacija med podjetnikom in računovodskim servisom je izredno pomembna

Slovenski podjetniki se po mnenju članov Zbornice računovodskih servisov ne zavedajo pomembnosti sodelovanja z računovodjo.

Direktorji in podjetniki se pogosto ne zavedajo, da so odgovorni za vsebinsko in formalno pravilnost računovodskih izkazov in davčnih obračunov, ki jih pripravlja računovodski servis. Zbornica računovodskih servisov je med svojimi člani, ki izvajajo računovodske storitve za skupno več kot 30.000 mikro, majhnih in srednjih podjetij, izvedla anketo glede zavedanja o sodelovanju med podjetnikom in računovodjo. Kar 75 odstotkov sodelujočih računovodskih servisov je potrdilo, da se podjetniki ne zavedajo pomembnosti tega sodelovanja, ki neposredno vpliva na njihove poslovne izkaze, nenazadnje pa tudi na poslovno uspešnost.

Ukrepi za višjo delovno aktivnost starejših

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti bo okrepilo izvajanje ukrepov za višanje delovne aktivnosti starejših v Sloveniji.
Podatki kažejo, da se stanje na trgu dela izboljšuje. Rast števila delovno aktivnih beležimo v vseh starostnih kategorijah. Kljub spodbudnim trendom starejši ostajajo ranljiva ciljna skupina. V primerjavi z drugimi starostnimi skupinami se počasneje zaposlujejo in dlje časa ostajajo brezposelni. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti bo zato okrepilo izvajanje ukrepov za višanje delovne aktivnosti starejših v Sloveniji.

Povračila stroškov v zvezi z delom

Pri obravnavi povračil stroškov v zvezi z delom je treba ločiti njihovo delovnopravno obravnavo od davčne obravnave. Pravico delavca do povračil stroškov v zvezi z delom ureja Zakon o delovnih razmerjih - ZDR-1, ki v 130. členu določa, da mora delodajalec delavcu zagotoviti povračilo stroškov za prehrano med delom, stroškov za prevoz na delo in z dela ter stroškov, ki jih ima delavec pri opravljanju določenih del in nalog na službenem potovanju. Višina povračil tovrstnih stroškov se določi s kolektivno pogodbo s splošno veljavnostjo ali z izvršilnim predpisom.

Javni razpis za dodelitev finančnih sredstev za spodbujanje samozaposlovanja v Mestni občini Slovenj Gradec v letu 2017

Mestna občina Slovenj Gradec je 28.04.2017 objavila Javni razpis za dodelitev finančnih sredstev za spodbujanje samozaposlovanja v Mestni občini Slovenj Gradec v letu 2017. Na razpis za pridobitev subvencije v višini 500€ se lahko prijavijo samozaposlene osebe, ki imajo stalno prebivališče na območju Mestne občine Slovenj Gradec, so registrirale dejavnost na podlagi Zakona o gospodarskih družbah, se samozaposlile za polni delovni čas v obdobju od 1. 1. 2016 do 31. 8. 2017 ter imajo sedež podjetja in opravljajo dejavnost na območju Mestne občine Slovenj Gradec.

Podkategorije

 

ZAKONODAJA

 

PODJETNIK ZAČETNIK

 
 
Naše storitve so prilagojene zahtevam strank. Predvsem pa vse delovne procese sproti nadzorujemo, analiziramo ter tudi izboljšujemo. S temi koraki povečujemo kvaliteto in nudimo cilj h kateremu strmimo: najboljše razmerje KVALITETA / CENA

RAČUNOVODSTVO

Kvalitetne računovodske storitve in davčno svetovanje

OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESOV

Optimizacija poslovnih procesov in poslovanja pripomore k povečani produktivnosti, učinkovitosti, višji dodani vrednosti na zaposlenega

SVETOVANJE

Računovodsko svetovanje - za dobre poslovne rezultate potrebujete urejeno računovodstvo, prave davčne nasvete in izobražen kader. Vi vam nudimo vse.

FINANČNI INŽENIRING

Prebijanje skozi finančno, bančno in zavarovalniško zakonodajo in predpise ali skozi interne akte bank, zavarovalnic in drugih bančnih ustanov.

 
 
 
 

Izberi paket, ki ti najbolj odgovarja ali pa sestavi svojega.

Najdete nas na lokaciji:

 
Slovenj Gradec

Podgorska cesta 42

Prevalje

Trg 36

Radlje ob Dravi

Koroška cesta 61A

Računovodstvo v oblaku

Brezpapirno spletno računovodstvo in izmenjava podatkov.

Dosegljivost podatkov 24 / 7 / 365

Primerno za podjetja iz vseh delov države

Dostopnost podatkov od kjerkoli

Prihranek časa in potnih, poštnih stroškov

Hiter kontakt

Imate vprašanje ali iščete pomembno informacijo? Pokličite nas.

02 62 00 311
PRISTAR d.o.o.

Podgorska cesta 42
2380 Slovenj Gradec

Davčna št.: SI95580085

TRR odprt pri Banka Intesa SanpaoloSI56 1010 0004 8882 660