Aktualne novice

Davčna obravnava štipendij: Na kaj morajo biti pozorni študenti, starši in podjetja?

S pričetkom novega šolskega in študijskega leta se številni dijaki in študenti srečujejo s prejemom štipendij. Nekateri prejemajo državno štipendijo, drugi Zoisovo, spet tretji kadrovsko ali športno štipendijo. Poleg tega marsikateri študent opravlja tudi študentsko delo. Vse te oblike dohodkov se obravnavajo različno z vidika davkov, zato je pomembno razumeti, kakšni so davčni in drugi finančni učinki, ki jih štipendije in delo prinašajo. Podrobneje si poglejmo ključna pravila, ki veljajo v Sloveniji.
 

Dolgotrajne bolniške odsotnosti vse bolj obremenjujejo delodajalce

V zadnjih letih smo priča občutnemu povečanju števila zaposlenih, ki so zaradi bolezni ali poškodb na dolgotrajnih bolniških odsotnostih. V prvem trimesečju letošnjega leta 2024 je bilo dnevno več kot 41.500 zaposlenih odsotnih z dela več kot 30 dni. Ta pojav predstavlja velik izziv za podjetja, ki se morajo soočati z izpadom delovne sile in povečanim bremenom preostalih zaposlenih.

Akcijski načrt za pripravo podjetja na zahtevnejše gospodarske čase

V obdobjih gospodarskih pretresov so podjetja pogosto izpostavljena velikim tveganjem, še posebej mikro podjetja, ki delujejo z omejenimi viri in kapacitetami. Priprava na težje gospodarske čase je ključna za preživetje, stabilnost in dolgoročno uspešnost podjetja. Da bi podjetje lahko uspešno obvladalo gospodarske izzive, je nujno razviti dobro zasnovan akcijski načrt. Ta načrt mora vključevati strategije za ohranjanje likvidnosti, optimizacijo stroškov, diverzifikacijo virov prihodkov in krepitev odpornosti.

Članki - Sredina

Davčna obravnava štipendij: Na kaj morajo biti pozorni študenti, starši in podjetja?

S pričetkom novega šolskega in študijskega leta se številni dijaki in študenti srečujejo s prejemom štipendij. Nekateri prejemajo državno štipendijo, drugi Zoisovo, spet tretji kadrovsko ali športno štipendijo. Poleg tega marsikateri študent opravlja tudi študentsko delo. Vse te oblike dohodkov se obravnavajo različno z vidika davkov, zato je pomembno razumeti, kakšni so davčni in drugi finančni učinki, ki jih štipendije in delo prinašajo. Podrobneje si poglejmo ključna pravila, ki veljajo v Sloveniji.
 

Dolgotrajne bolniške odsotnosti vse bolj obremenjujejo delodajalce

V zadnjih letih smo priča občutnemu povečanju števila zaposlenih, ki so zaradi bolezni ali poškodb na dolgotrajnih bolniških odsotnostih. V prvem trimesečju letošnjega leta 2024 je bilo dnevno več kot 41.500 zaposlenih odsotnih z dela več kot 30 dni. Ta pojav predstavlja velik izziv za podjetja, ki se morajo soočati z izpadom delovne sile in povečanim bremenom preostalih zaposlenih.

Akcijski načrt za pripravo podjetja na zahtevnejše gospodarske čase

V obdobjih gospodarskih pretresov so podjetja pogosto izpostavljena velikim tveganjem, še posebej mikro podjetja, ki delujejo z omejenimi viri in kapacitetami. Priprava na težje gospodarske čase je ključna za preživetje, stabilnost in dolgoročno uspešnost podjetja. Da bi podjetje lahko uspešno obvladalo gospodarske izzive, je nujno razviti dobro zasnovan akcijski načrt. Ta načrt mora vključevati strategije za ohranjanje likvidnosti, optimizacijo stroškov, diverzifikacijo virov prihodkov in krepitev odpornosti.

16.9.2024

Več kot 41.500 zaposlenih je bilo v prvem trimesečju odsotnih več kot 30 dni. Podjetja se soočajo z izpadom delovne sile in večjim bremenom za preostale zaposlene.

3.9.2024

Vsi štipenditorji v Sloveniji, ki podeljujejo štipendije po drugih predpisih in ne po Zakonu o štipendiranju, morajo skladu vsako leto redno poročati o vseh štipendijah, ki jih izplačujejo. Zakonski rok za poročanje za šolsko oziroma študijsko leto 2024/2025 je najkasneje do 31. decembra 2024.

Poročati morajo podjetja, podjetniki, občine, izobraževalne ustanove, fundacije, društva in vse druge pravne osebe, ki imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2024/2025 vsaj enega štipendista. 
 

27.8.2024

OPOMNIK: NE pozabite, od leta 2024 velja višji davek na dobiček pravnih oseb (DDPO) - 22 %! Preverite, kaj to pomeni za vaše poslovanje in finančne tokove!

26.8.2024

V skladu s 165. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela zaradi osebnih okoliščin, kar vključuje spremstvo prvošolčka na prvi šolski dan. Delodajalec je dolžan omogočiti odsotnost ob predložitvi prošnje in dokazila o vpisu otroka v prvi razred. Pravico do odsotnosti imata oba starša, nadomestilo plače pa pripada delavcu za dneve, ko bi moral delati. Nadomestilo ne bremeni letnega dopusta in ga krije delodajalec.

12.8.2024

Pravica do odklopa: Delodajalci morajo sprejeti ukrepe do 16. novembra 2024.

Davčni zavezanci, prejemniki dohodka iz delovnega razmerja ali pokojnine iz tujine, ne pozabite na vložitev napovedi za odmero akontacije dohodnine

Davčni zavezanec – rezident mora za redni mesečni dohodek, prejet iz delovnega razmerja ali pokojnino, vložiti pri davčnem organu Napoved za odmero akontacije dohodnine od dohodka iz delovnega razmerja in pokojnine za rezidente, in sicer v 15. dneh od dneva, ko je v davčnem letu prvič prejel dohodke iz delovnega razmerja ali pokojnino.

P7 2016 - Mikrokrediti za mikro in mala podjetja

Slovenski podjetniški sklad je objavil javni razpis P7 2016 - Mikrokrediti za mikro in mala podjetja.
Najnižji znesek kredita znaša 5.000 EUR, najvišji pa 25.000 EUR.
Pogodbena fiksna letna obrestna mera je 2,5 % p.a. Najkrajša ročnost kredita je 12 mesecev, najdaljša 60 mesecev.
Prvi prijavni rok je 19.2.2016, drugi je 25.5.2016.

Pozor, pripravite papirje, inšpektorji prihajajo!

Od 1. februarja ne bo več heca v zvezi z davčnimi blagajnami, inšpektorji finančne uprave, sem sodijo tako finančni inšpektorji kot mobilne enote, ne bodo več le opozarjali zaradi nepravilnosti pri davčnem potrjevanju računov, ampak bodo tudi kaznovali. Napovedujejo, da bodo dosledno kaznovali vse zavezance, ki še ne bodo imeli vsega urejenega za davčno potrjevanje računov oziroma ne bodo davčno potrjevali računov. Kaznovali bodo tudi računalniška podjetja, ki niso izdelala programov za davčne blagajne v skladu z zakonom.

Želite sodelovati z nami ? Izrazite zanimanje in pridobite informacije ---> TUKAJ!

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopno gradnjo kvalitetne blagovne znamke.

Na žalost se večina novopečenih podjetnikov sooča s pomanjkanjem sredstev, ki bi jih lahko namenili marketingu. Primanjkuje jim tako denarja kot tudi delovne sile, prav tako je šibko tudi njihovo znanje na tem področju, saj jih velik del še nima nikakršnih izkušenj s poslovanjem.

Prekrški glede plačila za delo omejujejo ustanavljanje novih družb

S 1. januarjem letos so se začele uporabljati določbe Zakona o gospodarskih družbah, ki med drugim določajo, da ustanovitelj, družbenik in podjetnik ne more postati oseba, ki ji je bila v zadnjih treh letih s pravnomočno odločbo Inšpektorata Republike Slovenije za delo (IRSD) oziroma Finančne uprave Republike Slovenije (FURS) najmanj dvakrat izrečena globa zaradi prekrška v zvezi s plačilom za delo oziroma prekrška v zvezi z zaposlovanjem na črno.

Druge oblike dela za upokojence

Za upokojence je na voljo kar nekaj oblik opravljanja dela, ki pa različno vplivajo na pravico do prejemanja pokojnine. Upokojenec lahko poleg zaposlitve delo opravlja preko s.p. ali d.o.o., civilnih pogodb, osebnega dopolnilnega dela in kratkotrajnega dela.

Upokojenec lahko tudi po upokojitvi dela oziroma opravlja dejavnost. Pri tem pa mora upoštevati, da različne oblike dela različno vplivajo na njegovo pravico do prejemanja pokojnine.
Upokojenec lahko opravlja delo v eni izmed spodaj naštetih oblik dela:

Podkategorije

 

ZAKONODAJA

 

PODJETNIK ZAČETNIK

 
 
Naše storitve so prilagojene zahtevam strank. Predvsem pa vse delovne procese sproti nadzorujemo, analiziramo ter tudi izboljšujemo. S temi koraki povečujemo kvaliteto in nudimo cilj h kateremu strmimo: najboljše razmerje KVALITETA / CENA

RAČUNOVODSTVO

Kvalitetne računovodske storitve in davčno svetovanje

OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESOV

Optimizacija poslovnih procesov in poslovanja pripomore k povečani produktivnosti, učinkovitosti, višji dodani vrednosti na zaposlenega

SVETOVANJE

Računovodsko svetovanje - za dobre poslovne rezultate potrebujete urejeno računovodstvo, prave davčne nasvete in izobražen kader. Vi vam nudimo vse.

FINANČNI INŽENIRING

Prebijanje skozi finančno, bančno in zavarovalniško zakonodajo in predpise ali skozi interne akte bank, zavarovalnic in drugih bančnih ustanov.

 
 
 
 

Izberi paket, ki ti najbolj odgovarja ali pa sestavi svojega.

Najdete nas na lokaciji:

 
Slovenj Gradec

Podgorska cesta 42

Prevalje

Trg 36

Radlje ob Dravi

Koroška cesta 61A

Računovodstvo v oblaku

Brezpapirno spletno računovodstvo in izmenjava podatkov.

Dosegljivost podatkov 24 / 7 / 365

Primerno za podjetja iz vseh delov države

Dostopnost podatkov od kjerkoli

Prihranek časa in potnih, poštnih stroškov

Hiter kontakt

Imate vprašanje ali iščete pomembno informacijo? Pokličite nas.

02 62 00 311
PRISTAR d.o.o.

Podgorska cesta 42
2380 Slovenj Gradec

Davčna št.: SI95580085

TRR odprt pri Banka Intesa SanpaoloSI56 1010 0004 8882 660