V nadaljevanju si lahko preberete, katere so najpogostejše napake pri uporabi davčne blagajne, ki so jih opazili inšpektorji, za katere obstaja velika verjetnost, da gre za namerno prirejanje podatkov oziroma izogibanje sistemu davčnih blagajn:
S pričetkom novega šolskega in študijskega leta se številni dijaki in študenti srečujejo s prejemom štipendij. Nekateri prejemajo državno štipendijo, drugi Zoisovo, spet tretji kadrovsko ali športno štipendijo. Poleg tega marsikateri študent opravlja tudi študentsko delo. Vse te oblike dohodkov se obravnavajo različno z vidika davkov, zato je pomembno razumeti, kakšni so davčni in drugi finančni učinki, ki jih štipendije in delo prinašajo. Podrobneje si poglejmo ključna pravila, ki veljajo v Sloveniji.
V zadnjih letih smo priča občutnemu povečanju števila zaposlenih, ki so zaradi bolezni ali poškodb na dolgotrajnih bolniških odsotnostih. V prvem trimesečju letošnjega leta 2024 je bilo dnevno več kot 41.500 zaposlenih odsotnih z dela več kot 30 dni. Ta pojav predstavlja velik izziv za podjetja, ki se morajo soočati z izpadom delovne sile in povečanim bremenom preostalih zaposlenih.
V obdobjih gospodarskih pretresov so podjetja pogosto izpostavljena velikim tveganjem, še posebej mikro podjetja, ki delujejo z omejenimi viri in kapacitetami. Priprava na težje gospodarske čase je ključna za preživetje, stabilnost in dolgoročno uspešnost podjetja. Da bi podjetje lahko uspešno obvladalo gospodarske izzive, je nujno razviti dobro zasnovan akcijski načrt. Ta načrt mora vključevati strategije za ohranjanje likvidnosti, optimizacijo stroškov, diverzifikacijo virov prihodkov in krepitev odpornosti.
S pričetkom novega šolskega in študijskega leta se številni dijaki in študenti srečujejo s prejemom štipendij. Nekateri prejemajo državno štipendijo, drugi Zoisovo, spet tretji kadrovsko ali športno štipendijo. Poleg tega marsikateri študent opravlja tudi študentsko delo. Vse te oblike dohodkov se obravnavajo različno z vidika davkov, zato je pomembno razumeti, kakšni so davčni in drugi finančni učinki, ki jih štipendije in delo prinašajo. Podrobneje si poglejmo ključna pravila, ki veljajo v Sloveniji.
V zadnjih letih smo priča občutnemu povečanju števila zaposlenih, ki so zaradi bolezni ali poškodb na dolgotrajnih bolniških odsotnostih. V prvem trimesečju letošnjega leta 2024 je bilo dnevno več kot 41.500 zaposlenih odsotnih z dela več kot 30 dni. Ta pojav predstavlja velik izziv za podjetja, ki se morajo soočati z izpadom delovne sile in povečanim bremenom preostalih zaposlenih.
V obdobjih gospodarskih pretresov so podjetja pogosto izpostavljena velikim tveganjem, še posebej mikro podjetja, ki delujejo z omejenimi viri in kapacitetami. Priprava na težje gospodarske čase je ključna za preživetje, stabilnost in dolgoročno uspešnost podjetja. Da bi podjetje lahko uspešno obvladalo gospodarske izzive, je nujno razviti dobro zasnovan akcijski načrt. Ta načrt mora vključevati strategije za ohranjanje likvidnosti, optimizacijo stroškov, diverzifikacijo virov prihodkov in krepitev odpornosti.
Več kot 41.500 zaposlenih je bilo v prvem trimesečju odsotnih več kot 30 dni. Podjetja se soočajo z izpadom delovne sile in večjim bremenom za preostale zaposlene.
Vsi štipenditorji v Sloveniji, ki podeljujejo štipendije po drugih predpisih in ne po Zakonu o štipendiranju, morajo skladu vsako leto redno poročati o vseh štipendijah, ki jih izplačujejo. Zakonski rok za poročanje za šolsko oziroma študijsko leto 2024/2025 je najkasneje do 31. decembra 2024.
Poročati morajo podjetja, podjetniki, občine, izobraževalne ustanove, fundacije, društva in vse druge pravne osebe, ki imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2024/2025 vsaj enega štipendista.
OPOMNIK: NE pozabite, od leta 2024 velja višji davek na dobiček pravnih oseb (DDPO) - 22 %! Preverite, kaj to pomeni za vaše poslovanje in finančne tokove!
V skladu s 165. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela zaradi osebnih okoliščin, kar vključuje spremstvo prvošolčka na prvi šolski dan. Delodajalec je dolžan omogočiti odsotnost ob predložitvi prošnje in dokazila o vpisu otroka v prvi razred. Pravico do odsotnosti imata oba starša, nadomestilo plače pa pripada delavcu za dneve, ko bi moral delati. Nadomestilo ne bremeni letnega dopusta in ga krije delodajalec.
Pravica do odklopa: Delodajalci morajo sprejeti ukrepe do 16. novembra 2024.
V nadaljevanju si lahko preberete, katere so najpogostejše napake pri uporabi davčne blagajne, ki so jih opazili inšpektorji, za katere obstaja velika verjetnost, da gre za namerno prirejanje podatkov oziroma izogibanje sistemu davčnih blagajn:
Organizacija izrabe letnega dopusta, ob upoštevanju zakonskih minimalnih zahtev, je in mora biti v pristojnosti podjetja.
Pogledali smo, katere pogodbe urejajo razmerje med fizično in pravno osebo in kakšni so stroški različnega sodelovanja.
Želite sodelovati z nami ? Izrazite zanimanje in pridobite informacije ---> TUKAJ!
Česa ne smete pozabiti, ko pripravljate davčni obračun
Za podjetja in podjetnike je 31. marec pomemben rok, saj morajo do takrat oddati letna poročila in davčne obračune za minulo davčno obdobje. Koliko davka od dobička boste plačali, je odvisno tudi od tega, koliko in kako si boste znižali davčno osnovo. Preverili smo, katere olajšave in odhodke lahko uveljavljate, da ne boste plačali več, kot je treba.
V poslovanju družinskega podjetja je eno kritičnih obdobij prenos lastništva in upravljanja na naslednjo generacijo, saj ne pomeni le zamenjave direktorja, temveč zahtevno kombinacijo lastniških, organizacijskih, pravnih, finančnih in tudi čustvenih dejavnikov. stanovitelj pogosto odlaša z načrtovanjem tega prenosa, saj se ob tem srečuje z mislijo o minljivosti in upokojitvi, vajen je odločati, imeti nadzor in moč, poleg tega tudi odločitev, komu prepustiti vodenje, ni najlažja. Posledica tega je, da ne pripravi načrta prenosa podjetja. Če pa o tem razmišlja, pogosto ne ve, kako se takšnega načrta lotiti. Pri odhodu ima podjetnik več možnosti. Najbolj zaželena je, da vodenje in lastništvo podjetja preda naslednikom iz družinskega kroga. Druge možnosti, ki jih podjetniki večinoma uporabljajo, ko nimajo primernega naslednika, so izbira zunanjega profesionalnega menedžerja in zadržanje lastništva, prodaja celote ali dela podjetja ali pa njegovo zaprtje.
Birokratske blesarije in pasti, kjer ste lahko zaradi manjših prekrškov ob precej premoženja
Nič hudega sluteč podjetnik lahko pri poslovanju hitro naleti na mino, ki ga na koncu lahko tudi drago stane. Ste vedeli, da lahko plačate tudi do 40 tisoč evrov, če na vhodu nimate ustreznega obvestila o obratovalnem času? Ali pa, da se kot delo na črno šteje tudi, če opravljate več dejavnosti in ene od teh ni ustanovnem aktu, čeprav pravilno izdajate račune in plačujete davke? Predvidena kazen je do 26 tisoč evrov.
Kvalitetne računovodske storitve in davčno svetovanje
Optimizacija poslovnih procesov in poslovanja pripomore k povečani produktivnosti, učinkovitosti, višji dodani vrednosti na zaposlenega
Računovodsko svetovanje - za dobre poslovne rezultate potrebujete urejeno računovodstvo, prave davčne nasvete in izobražen kader. Vi vam nudimo vse.
Prebijanje skozi finančno, bančno in zavarovalniško zakonodajo in predpise ali skozi interne akte bank, zavarovalnic in drugih bančnih ustanov.
Izberi paket, ki ti najbolj odgovarja ali pa sestavi svojega.
Dosegljivost podatkov 24 / 7 / 365
Primerno za podjetja iz vseh delov države
Dostopnost podatkov od kjerkoli
Prihranek časa in potnih, poštnih stroškov
Imate vprašanje ali iščete pomembno informacijo? Pokličite nas.
Podgorska cesta 40, 2380 Slovenj Gradec
Trg 36, 2391 Prevalje
Podgorska cesta 42
2380 Slovenj Gradec
Davčna št.: SI95580085
TRR odprt pri Banka Intesa Sanpaolo: SI56 1010 0004 8882 660