Aktualne novice

Davčna obravnava štipendij: Na kaj morajo biti pozorni študenti, starši in podjetja?

S pričetkom novega šolskega in študijskega leta se številni dijaki in študenti srečujejo s prejemom štipendij. Nekateri prejemajo državno štipendijo, drugi Zoisovo, spet tretji kadrovsko ali športno štipendijo. Poleg tega marsikateri študent opravlja tudi študentsko delo. Vse te oblike dohodkov se obravnavajo različno z vidika davkov, zato je pomembno razumeti, kakšni so davčni in drugi finančni učinki, ki jih štipendije in delo prinašajo. Podrobneje si poglejmo ključna pravila, ki veljajo v Sloveniji.
 

Dolgotrajne bolniške odsotnosti vse bolj obremenjujejo delodajalce

V zadnjih letih smo priča občutnemu povečanju števila zaposlenih, ki so zaradi bolezni ali poškodb na dolgotrajnih bolniških odsotnostih. V prvem trimesečju letošnjega leta 2024 je bilo dnevno več kot 41.500 zaposlenih odsotnih z dela več kot 30 dni. Ta pojav predstavlja velik izziv za podjetja, ki se morajo soočati z izpadom delovne sile in povečanim bremenom preostalih zaposlenih.

Akcijski načrt za pripravo podjetja na zahtevnejše gospodarske čase

V obdobjih gospodarskih pretresov so podjetja pogosto izpostavljena velikim tveganjem, še posebej mikro podjetja, ki delujejo z omejenimi viri in kapacitetami. Priprava na težje gospodarske čase je ključna za preživetje, stabilnost in dolgoročno uspešnost podjetja. Da bi podjetje lahko uspešno obvladalo gospodarske izzive, je nujno razviti dobro zasnovan akcijski načrt. Ta načrt mora vključevati strategije za ohranjanje likvidnosti, optimizacijo stroškov, diverzifikacijo virov prihodkov in krepitev odpornosti.

Članki - Sredina

Davčna obravnava štipendij: Na kaj morajo biti pozorni študenti, starši in podjetja?

S pričetkom novega šolskega in študijskega leta se številni dijaki in študenti srečujejo s prejemom štipendij. Nekateri prejemajo državno štipendijo, drugi Zoisovo, spet tretji kadrovsko ali športno štipendijo. Poleg tega marsikateri študent opravlja tudi študentsko delo. Vse te oblike dohodkov se obravnavajo različno z vidika davkov, zato je pomembno razumeti, kakšni so davčni in drugi finančni učinki, ki jih štipendije in delo prinašajo. Podrobneje si poglejmo ključna pravila, ki veljajo v Sloveniji.
 

Dolgotrajne bolniške odsotnosti vse bolj obremenjujejo delodajalce

V zadnjih letih smo priča občutnemu povečanju števila zaposlenih, ki so zaradi bolezni ali poškodb na dolgotrajnih bolniških odsotnostih. V prvem trimesečju letošnjega leta 2024 je bilo dnevno več kot 41.500 zaposlenih odsotnih z dela več kot 30 dni. Ta pojav predstavlja velik izziv za podjetja, ki se morajo soočati z izpadom delovne sile in povečanim bremenom preostalih zaposlenih.

Akcijski načrt za pripravo podjetja na zahtevnejše gospodarske čase

V obdobjih gospodarskih pretresov so podjetja pogosto izpostavljena velikim tveganjem, še posebej mikro podjetja, ki delujejo z omejenimi viri in kapacitetami. Priprava na težje gospodarske čase je ključna za preživetje, stabilnost in dolgoročno uspešnost podjetja. Da bi podjetje lahko uspešno obvladalo gospodarske izzive, je nujno razviti dobro zasnovan akcijski načrt. Ta načrt mora vključevati strategije za ohranjanje likvidnosti, optimizacijo stroškov, diverzifikacijo virov prihodkov in krepitev odpornosti.

16.9.2024

Več kot 41.500 zaposlenih je bilo v prvem trimesečju odsotnih več kot 30 dni. Podjetja se soočajo z izpadom delovne sile in večjim bremenom za preostale zaposlene.

3.9.2024

Vsi štipenditorji v Sloveniji, ki podeljujejo štipendije po drugih predpisih in ne po Zakonu o štipendiranju, morajo skladu vsako leto redno poročati o vseh štipendijah, ki jih izplačujejo. Zakonski rok za poročanje za šolsko oziroma študijsko leto 2024/2025 je najkasneje do 31. decembra 2024.

Poročati morajo podjetja, podjetniki, občine, izobraževalne ustanove, fundacije, društva in vse druge pravne osebe, ki imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2024/2025 vsaj enega štipendista. 
 

27.8.2024

OPOMNIK: NE pozabite, od leta 2024 velja višji davek na dobiček pravnih oseb (DDPO) - 22 %! Preverite, kaj to pomeni za vaše poslovanje in finančne tokove!

26.8.2024

V skladu s 165. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela zaradi osebnih okoliščin, kar vključuje spremstvo prvošolčka na prvi šolski dan. Delodajalec je dolžan omogočiti odsotnost ob predložitvi prošnje in dokazila o vpisu otroka v prvi razred. Pravico do odsotnosti imata oba starša, nadomestilo plače pa pripada delavcu za dneve, ko bi moral delati. Nadomestilo ne bremeni letnega dopusta in ga krije delodajalec.

12.8.2024

Pravica do odklopa: Delodajalci morajo sprejeti ukrepe do 16. novembra 2024.

Gradili bomo dražje - novosti DDV

Poslanci so sprejeli novelo zakona o davku na dodano vrednost (DDV), ki v slovenski pravni red prenaša vrsto direktiv s področja DDV. Med drugim se z januarjem ukinja prehodno obdobje, v katerem za stanovanja velja nižja stopnja DDV.

Katera formalna oblika poslovanja je za vaš posel najbolj primerna

Davčna osnova je vsak posamezen dohodek, zmanjšan za normirane stroške v višini desetih odstotkov dohodka. Akontacija dohodnine se izračuna in plača od davčne osnove po 25-odstotni stopnji. Poleg tega se ti dohodki vštevajo tudi v letno osnovo za plačilo dohodnine.

Pristar - Koroški računovodski servis za delavce Preventa

Trenutek brezposelnosti – trenutek priložnosti!

Brezplačno poslovno svetovanje – pomoč pri samozaposlitvi!

Trenutek brezposelnosti je lahko tudi trenutek priložnosti, ki ga ni za zamuditi. Verjetno večina ljudi večkrat sanjari o tem, kako bi bilo lepo imeti svoje podjetje, biti samo svoj šef, imeti prilagodljiv delavnik …, vedno pa je prisoten strah, da bi zapustili varno vendar ne idealno službo in šli nas svoje.

Če ste eden izmed več 100tih delavcev nekdaj našega ponosa Preventa (ali katerega drugega podjetja) in ste ali boste v kratkem ostali brez službe, je to sporočilo namenjeno ravno za Vas.

Obveznosti podjetij

Vsak podjetnik mora v predpisanih rokih posredovati zakonsko določene davčne obveznosti.

Davčne obveznosti so spremenljive in odvisne izključno od obsega in kompleksnosti poslovanja:

Do 1. julija je potrebno izplačati regres

Načeloma naj bi vsa podjetja izplačala regres do 1. julija, ob tem pa veljajo tudi posebnosti.
Vsem delavcem, ki imajo pravico do letnega dopusta mora delodajalec, v skladu z 131. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR) izplačati regres za letni dopust. Pri tem velja omeniti tudi posebne primere:
-če ima delavec pravico do izrabe le sorazmernega dela letnega dopusta, ima pravico tudi le do sorazmernega dela regresa.
-če ima delavec s sklenjeno pogodbo o zaposlitvi s krajšim delovnim časom, ima pravico do regresa sorazmerno delovnemu času, za katerega je sklenil pogodbo o zaposlitvi.
-če delavec dela krajši delovni čas od polnega delovnega časa v skladu s 66. členom ZDR, kar pomeni, da dela v skladu s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, predpisi o zdravstvenem zavarovanju ali predpisi o starševskem dopustu, ima pravice iz socialnega zavarovanja, kot če bi delal. To pomeni, da ima pravico do plačila za delo po dejanski delovni obveznosti, druge pravice in obveznosti iz delovnega razmerja, pa kot delavec, ki dela polni delovni čas. Kar pomeni, da mu je tudi regres izplačan v celoti.

Kaj kandidate za subvencijo čaka na intervjuju pri podjetniškem svetovalcu

Brezplačna pomoč pred samozaposlitvijo: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.www.Pristar.si

 V teh dneh je Zavod RS za zaposlovanje (Zavod) pričel z vključevanjem brezposelnih oseb in oseb v postopku izgubljanja zaposlitve v program samozaposlovanja. Program omogoča vključenim pridobitev subvencije za samozaposlitev.

To je nepovratna finančna pomoč na začetku posameznikove samostojne poslovne ali poklicne poti in znaša 4.500 EUR v enkratnem znesku. Za novo vključevanje v letu 2010 je na voljo približno 12,5 mio evrov, predvidevamo pa okoli 3 tisoč novih vključitev.V program samozaposlovanja se lahko v skladu z zaposlitvenim načrtom vključi oseba, ki ima poslovno idejo in za katero je med drugim ugotovljeno, da v zadnjih 5 letih ni prejela sredstev iz naslova subvencije za samozaposlitev od Zavoda ter da v zadnjih 12 mesecih ni bila samozaposlena in izpolnjuje druge pogoje za pridobitev subvencije (samozaposlitev v Republiki Sloveniji, za polni delovni čas ipd.).Letos je postopek vključevanja v program samozaposlovanja predviden v nekoliko razširjeni obliki. Pred pridobitvijo subvencije za samozaposlitev se bo oseba morala vključiti v program Pomoč pri samozaposlitvi, ki se bo izvajal v dveh fazah.

Oseba se bo tako najprej vključila v Svetovalni intervju za presojo kandidatove poslovne ideje, kjer bodo zunanji podjetniški svetovalci preverili podjetniško idejo kandidata in podali mnenje o možnosti uresničitve poslovne ideje in samozaposlitve in smiselnosti vključitve v delavnico. Nato se bo oseba vključila v 3 - dnevno delavnico Priprava na samozaposlitev, kjer bodo kandidatom predstavljene in podane podjetniške vsebine (osnove podjetništva, financiranje podjetja, trženje in predstavitve). Po zaključeni delavnici bo lahko oseba oddala vlogo za pridobitev subvencije. 

Kaj kandidate za subvencijo čaka na intervjuju pri podjetniškem svetovalcu?

Podkategorije

 

ZAKONODAJA

 

PODJETNIK ZAČETNIK

 
 
Naše storitve so prilagojene zahtevam strank. Predvsem pa vse delovne procese sproti nadzorujemo, analiziramo ter tudi izboljšujemo. S temi koraki povečujemo kvaliteto in nudimo cilj h kateremu strmimo: najboljše razmerje KVALITETA / CENA

RAČUNOVODSTVO

Kvalitetne računovodske storitve in davčno svetovanje

OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESOV

Optimizacija poslovnih procesov in poslovanja pripomore k povečani produktivnosti, učinkovitosti, višji dodani vrednosti na zaposlenega

SVETOVANJE

Računovodsko svetovanje - za dobre poslovne rezultate potrebujete urejeno računovodstvo, prave davčne nasvete in izobražen kader. Vi vam nudimo vse.

FINANČNI INŽENIRING

Prebijanje skozi finančno, bančno in zavarovalniško zakonodajo in predpise ali skozi interne akte bank, zavarovalnic in drugih bančnih ustanov.

 
 
 
 

Izberi paket, ki ti najbolj odgovarja ali pa sestavi svojega.

Najdete nas na lokaciji:

 
Slovenj Gradec

Podgorska cesta 42

Prevalje

Trg 36

Radlje ob Dravi

Koroška cesta 61A

Računovodstvo v oblaku

Brezpapirno spletno računovodstvo in izmenjava podatkov.

Dosegljivost podatkov 24 / 7 / 365

Primerno za podjetja iz vseh delov države

Dostopnost podatkov od kjerkoli

Prihranek časa in potnih, poštnih stroškov

Hiter kontakt

Imate vprašanje ali iščete pomembno informacijo? Pokličite nas.

02 62 00 311
PRISTAR d.o.o.

Podgorska cesta 42
2380 Slovenj Gradec

Davčna št.: SI95580085

TRR odprt pri Banka Intesa SanpaoloSI56 1010 0004 8882 660