V poslovanju družinskega podjetja je eno kritičnih obdobij prenos lastništva in upravljanja na naslednjo generacijo, saj ne pomeni le zamenjave direktorja, temveč zahtevno kombinacijo lastniških, organizacijskih, pravnih, finančnih in tudi čustvenih dejavnikov. stanovitelj pogosto odlaša z načrtovanjem tega prenosa, saj se ob tem srečuje z mislijo o minljivosti in upokojitvi, vajen je odločati, imeti nadzor in moč, poleg tega tudi odločitev, komu prepustiti vodenje, ni najlažja. Posledica tega je, da ne pripravi načrta prenosa podjetja. Če pa o tem razmišlja, pogosto ne ve, kako se takšnega načrta lotiti. Pri odhodu ima podjetnik več možnosti. Najbolj zaželena je, da vodenje in lastništvo podjetja preda naslednikom iz družinskega kroga. Druge možnosti, ki jih podjetniki večinoma uporabljajo, ko nimajo primernega naslednika, so izbira zunanjega profesionalnega menedžerja in zadržanje lastništva, prodaja celote ali dela podjetja ali pa njegovo zaprtje.