Dogovor o ureditvi delovnega časa v trgovini

Socialni partnerji, podpisniki Kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine Slovenije, so sprejeli Aneks h kolektivni pogodbi, s katerim so dogovorili nekatere spremembe v zvezi z organizacijo delovnega časa za zaposlene v trgovinski dejavnosti.

Vsebina aneksa ureja vprašanja, ki se nanašajo na organizacijo delovnega časa - letno neenakomerno razporejanje delovnega časa in začasno razporejanje delovnega časa. Aneks ureja tudi delo ob nedeljah in praznikih ter plačilo zaposlenim za delo na te dneve. Prepoved dela ob nedeljah velja za varovane kategorije zaposlenih, ki jih določa aneks.
Za tiste, ki lahko delajo, pa velja, da jim delodajalec lahko odredi nedeljsko delo le za 15 nedelj letno, z dodatno omejitvijo, da delavec lahko dela le dve nedelji na mesec. Posebne izjeme od omejitev nedeljskega dela so dogovorjene za nosilca dejavnosti in njegove družinske člane ter za delodajalce, ki opravljajo dejavnosti posebnega pomena, bencinske servise, lekarne in za dejavnosti, ki so povezane z osnovno trgovinsko dejavnostjo (pekarna, slaščičarna, transport, skladiščenje). Kot plačilo za delo v primerih, ko nedeljsko delo poteka, je določen dodatek v višini 100% od osnovne plače, ki pa ne sme znašati manj kot 5,40 EUR na uro.

Praznično delo Aneks ureja tako, da postavlja absolutno prepoved odreditve dela delavcu na 10 praznikov, ki so z zakonom določeni kot prosti dnevi, in dneve, ki so določeni kot prosti dnevi, dovoljeno pa je odrediti delo na pet dni, ki so prosti dnevi po zakonu. Tudi v teh primerih prepovedi so dogovorjene enake izjeme kot za zgoraj navedene nedelje. Kot plačilo za praznično delo je določen dodatek v višini 250% od osnovne plače.

VIR: racunovodja.com, 5. 12. 2017


Natisni   E-naslov