Kako optimizirati bilanco ?

Približuje se konec leta, čas ko se finančni direktorji začnejo pripravljati na vsedržavno skupinsko fotografiranje podjetij, ki mu rečemo tudi javno poročanje in objava letnih poročil.

Zagotovo pa smo že v globoko v obdobju, ko si večina podjetnikov zastavlja vprašanja kot so:
- kaj lahko dam v stroške,
- kako dokazujem, da so ti stroški upravičeni,
- kako lahko optimiziram poslovni rezultat?

Že od konca lanskega leta opozarjamo, da nas v letu 2017 čaka višji davek na dobiček in da je investicije, ter poslovanje potrebno prilagoditi temu dejstvu. Višji davek podjetniki posredno občutite že to leto s plačilom višjih akontacij.
Več: Povišanje davka na dobiček v 2017 - Na kaj paziti ?

Dobro je, da o tem razmišljamo celo leto in ne šele decembra ali celo januarja. Realnost pa je vsaj pri malih podjetnikih vse prevečkrat čisto drugačna. Preko leta podjetniki trdo delajo in velikokrat zanemarijo razmišljanje o tem, kako bo po vsem tem izgledala njihova bilanca in kakšne davke bo posledično prinesla.

Seveda pa ni še nič izgubljeno. Iz izkušenj lahko trdimo, da podjetniki marsikdaj pozabijo na določene upravičene stroške, kar seveda vpliva na končen izgled bilance. Predlagamo poglobljen sestanek z računovodjem in vsaj še en »kratek sprehod« preko leta in iskanje vseh možnih izgubljenih a pomembnih situacij, ki bi lahko bistveno vplivale na končni rezultat poslovanja.

POENOSTAVLJENO: Davčno priznana strošek je tisti, ki nam na drugi strani prinaša prihodek oz. nam bo prihodke prinašal v bližnji ali nekoliko oddaljeni prihodnosti.

V tem članku se bomo na kratko dotaknili nekaj najpogostejših upravičenih stroškov za podjetje, dotaknili pa se bomo tudi najpogostejših olajšav, ki jih podjetja lahko uporabljate. Ni nepomembno kakšno bilanco boste v zakonskem roku oddali, nenazadnje vsi zgoraj našteti dejavniki med drugim vplivajo tudi na bonitetno oceno podjetja, ki pa je poenostavljeno povedano ogledalo oz. kot prej zapisano, slika podjetja.

Da bi davčni obračun pripravili tako, da ne boste plačevali več davka, kot je potrebno, je pomembno vedeti, kako si lahko znižate davčno osnovo. Davčna osnova za odmero davka od dobička je razlika med prihodki podjetja in odhodki, ki jih davčna uprava prizna.


Na področju STROŠKOV PODJETJA bodite pozorni na sledeče :
Preberite tudi:
--> Davek na dobiček: pazite, da ne boste plačali več, kot je treba
--> Stroški v podjetju
--> Nakupi blaga in storitev, ki niso povezani z opravljanjem dejavnosti
 
Uveljavljajte z dejavnostjo povezane stroške
Davčno osnovo lahko znižate z upoštevanjem določenih odhodkov podjetja. Med stroški, ki jih lahko uveljavljate, so tisti stroški podjetja, ki so nujno potrebni za opravljanje dejavnosti oziroma so posledica opravljanja dejavnosti.
POZOR: Še posebej manjša družinska podjetja lahko zaidejo v skušnjavo mešanja stroškov podjetja z zasebnimi stroški.

Tudi z avtomobilom si znižate davčno osnovo
Avtomobil, ki ga uporabljate le za službene namene, torej ga ne uporabljate tudi zasebno, vam lahko zniža davčno osnovo prek amortizacije. Prav tako davčno osnovo znižajo vsi stroški, povezani s službenim avtomobilom, torej vzdrževanje, registracija, pnevmatike, vinjeta

Ne pozabite na potne stroške
Potni stroški se priznavajo izključno za službene poti in v omejenih zneskih. Kilometrina za kilometer službene poti, ki jo prevozite z zasebnim vozilom, znaša 0,37 evra.

Ste imeli stroške reprezentance?
Stroški, ki so povezani s poslovnimi partnerji, so stroški reprezentance. Ti so priznani v vrednosti 50 odstotkov.

Strošek je tudi izobraževanje zaposlenih
Team buildinge in izobraževanja lahko uveljavljate kot strošek podjetja, ki se v celoti priznava.
POZOR: Težko boste prepričali inšpektorja, da so bile enotedenske počitnice v tujini team building.

Davčna izguba se prenaša
Če ste izkazali davčno izgubo, torej presežek odhodkov nad prihodki, se lahko ta prenaša naprej neomejeno. Tako se lahko davčna osnova znižuje v prihodnjih letih neomejeno, ob tem da se vsako leto lahko davčna osnova zniža za polovico na račun davčnih izgub. Preostalo se prenaša naprej.

Upoštevajo se tudi rezervacije
Rezervacije so tudi davčno priznani odhodek, priznavajo se v višini 50 odstotkov. Dolgoročne rezervacije se lahko oblikujejo samo za prihodnje obveznosti, ki izhajajo iz minulih dogodkov.

Štejejo tudi slabitve zalog
Slabitve zalog so kot odhodek pri nižanju davčne osnove priznane v celoti.

Amortizacija
Amortizacija je strošek porabe osnovnega sredstva. Je zanimiv strošek, ker ni odliv denarja. Je nekakšna akumulacija za novo osnovno sredstvo. Tudi tu moramo vedeti kaj spada pod osnovno sredstvo, kajti velikokrat konec leta nabavljamo kombi, računalnik, pohištvo… Vse to je osnovno sredstvo, ki bo postalo strošek šele skozi amortizacijo in ravno tako kot zaloga materiala ali trgovskega blaga, nič ne vpliva na letošnji rezultat.

 

Na področju OLAJŠAV naštevamo nekaj najpogostejših primerov:
Preberite tudi:
--> Povišanje davka na dobiček v 2017 - Na kaj paziti ?
--> Davčne olajšave za leto 2014
--> Davčne olajšave pri obračunu
--> Davčne olajšave za vlaganje v raziskave in razvoj 
--> Nakup vozila v davčno olajšavo
--> Olajšave za investiranje - dodatna pojasnila



Olajšave za raziskave in razvoj
Olajšava za raziskave in razvoj (R & R) je najvišja, ki jo predvideva zakon o davku od dohodkov pravnih oseb. Uveljavljate lahko namreč znižanje davčne osnove v višini celotnega zneska za vlaganje v raziskave in razvoj v davčnem obdobju, vendar največ v višini davčne osnove. V preteklih letih so bile olajšave v raziskave in razvoj precej pod drobnogledom FURS-a, se je pa v praksi izkazalo, da tako FURS, kot podjetniki niso imeli enotnih navodila za uveljavljanje te raziskave.

Olajšave za vlaganje v opremo in v neopredmetena sredstva (olajšave za investiranje)
Olajšavo za investiranje v višini 40 odstotkov vloženega zneska lahko izkoristite za vlaganje v (določeno) opremo in v neopredmetena sredstva. Iz olajšave so izvzete naložbe v pohištvo in pisarniško opremo ter v motorna vozila. Ne glede na to pa se olajšava lahko uporabi za računalnike in računalniško opremo ter za motorna vozila na hibridni ali električni pogon. Pozor, če podjetje proda ali odtuji opremo oziroma neopredmeteno sredstvo, za katero je izkoristilo davčno olajšavo, prej kot v treh letih po letu vlaganja oziroma pred dokončnim amortiziranjem (če je to krajše od treh let), mora za znesek izkoriščene davčne olajšave povišati davčno osnovo.

Olajšave za zaposlovanje
Olajšav za zaposlovanje je več. Ena izmed najpomembnejših stvari pri njih pa je, da se olajšave med seboj izključujejo in jih v podjetju ne morete izkoristiti naenkrat. Olajšavo lahko uveljavljate ob predložitvi davčnega obračuna za določeno davčno obdobje

Olajšava za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje
To olajšavo lahko uveljavlja zavezanec delodajalec, ki po pogojih iz zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju delno ali v celoti plačuje premije po pokojninskem načrtu kolektivnega zavarovanja izvajalcu pokojninskega načrta.

Seveda pa smo se sprehodili skozi najpogostejše stroške in olajšave, zagotovo je vsako podjetje edinstven poslovnih subjekt, ki si zasluži individualno obravnavo, ki jo boste pri nas zagotovo dobili.


Posledica je BONITETNA OCENA podjetja
Preberite tudi:
--> Urejene bilance - dobra boniteta

Vse našteto, seveda polega ostalih dejavnikov, znatno vpliva tudi na sliko vašega podjetja – bonitetno oceno. Vsaka bonitetna hiša izračunava in objavlja različne bonitetne kazalnike, za katere ima izdelano lastno metodologijo. V Sloveniji je najbolj razširjena uporaba bonitetnih ocen, ki jih objavlja podjetje Bisnode (Gvin.com, Bonitete.si, iBON).

Na splošno velja, da so med najpomembnejšimi kazalniki, ki vplivajo na boniteto podjetja, kazalniki likvidnosti. Med njimi se najpogosteje uporabljata tako imenovani hitri koeficient (denarna sredstva/kratkoročne obveznosti), ki nakazuje sposobnost podjetja za sprotno plačevanje svojih kratkoročnih obveznosti, in koeficient obračanja terjatev (čisti prihodki od prodaje/povprečno stanje kratkoročnih terjatev), ki nakazuje povprečne plačilne roke kupcev in kreditno izpostavljenost podjetja do njih.


Za ZAKLJUČEK
Važno je poudariti, da je plačevanje davkov za državo in našo skupno prihodnost pomembno. Seveda se najde tudi kdo, ki popolnoma in čisto nič ne verjame v državo in želi plačati davke zgolj v minimalni obliki, ali pa sploh ne. Verjetno tudi sami slišite stavke v smislu : "Kaj pa imam jaz od države?", ipd...
Plačani davki, prispevki in druge obvezne dajatve, za katere je skrbnik in nadzornik FURS, so prihodki proračuna države, proračunov občin, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije in posredno proračuna Evropske unije. 

Ne bomo se postavljali in opredeljevali o tem ali vsi prejemniki smotrno uporabijo vse prihodke, zagotovo so vsepovsod rezerve.  Prav pa je, da vsi skupaj skrbimo za to, da bomo okolje našim zanamcem pustili takšno v katerem bi tudi sami radi živeli. Podjetniki in posamezniki posredno na to vplivate tudi preko plačevanja davkov in prispevkov.

NI PA POTREBNO
, da so ti višji od tega kar veleva veljavna zakonodaja

Veliko uspeha ob sestavljanju vaše slike za leto 2017 vam želimo iz našega servisa.

IZPOSTAVLJENI ČLANKI:
--> ABC zamenjave računovodstva za prihodnost
-
-> Olajšave za vzdrževane družinske člane

 

 

 


Natisni   E-naslov