Dovoljenja za prevoze po Avstriji lahko po novem dobite za pol leta
Medtem ko evropska komisija žuga Avstriji zaradi neenakopravnih pogojev dela za domača podjetja v primerjavi z drugimi podjetji, prav tako iz EU, Avstrija nekoliko rahlja birokracijo. Za zdaj le za prevoznike – o avstrijski protidumpinški zakonodaji bo evropsko sodišče v Luksemburgu še odločalo.
Spomnimo, da je glede omejevanja dela prevoznikov iz drugih evropskih držav evropska komisija Avstriji že zažugala. Minuli mesec ji je dala dva meseca časa – torej do julija –, da debirokratizira položaj voznikov tovora in ljudi, ki prihajajo iz drugih držav članic EU, torej tudi iz Slovenije.
Priporočamo:
V kratkem lažje poslovanje transportnim podjetjem v Avstriji
Prevozi Avstrija (nekaj dodatnih pojasnil)
Prevozniki v Avstriji po 1.1.2017
Od 1. junija tako veljajo nekatera nova pravila za prevoznike tovora in ljudi. Ali bodo ti ukrepi dovolj? Ne vemo. Vam pa predstavljamo glavne novosti, saj veliko prevoznikov po Avstriji prihaja prav iz Slovenije.
Prevozniki – tako s tovornjaki kot denimo z avtobusi – do zdaj, če so želeli voziti po Avstriji (ne gre za tranzit, ampak za dejansko dostavo v Avstrijo ali iz nje), niso imeli lahkega dela. Pred vstopom v državo so morali tamkajšnjemu uradu za napotene delavce poslati prijavo z imenom in priimkom voznika.
1. Prevoznike je lahko slovensko podjetje prijavilo, če je šlo za stalne prevoze, za največ tri mesece. Pri tem so morale biti v prijavi določene prav vse stranke in smeri vožnje, nam je razložil davčni svetovalec iz Celovca Johann Picej: »Če voznik tovornjaka dobi vmes nov prevoz ali če kateri odpade, je to treba sporočiti na urad.« Po novem bo podjetje voznika lahko prijavilo za vož¬nje po Avstriji za pol leta vnaprej.
2. Prijaviti bo moralo točno določeno osebo in registrsko številko vozila, prikolice na tovornjaku pa se bodo lahko menjale.
3. Ne bo treba imenovati ne strank ne relacij.
4. Dokumentacijo bo lahko čuval sam voznik v vozilu ali bo v avstrijski podružnici konkretnega podjetja (če jo podjetje ima) oziroma pri zastopniku, ki je lahko tudi davčni svetovalec.
Omejitve veljajo (in bodo veljale) le za prevozniška podjetja, za samostojne podjetnike pa ne. Prav tako ni treba prijaviti prevoza blaga, če denimo dostavljate lastne izdelke avstrijskemu kupcu. Prijaviti ga morate samo, če imate za dostavo najetega prevoznika.
Kako je pri nas?
Za tuje prevoznike pri nas ne velja prijavljanje voznikov za prevoze v dvostranskem mednarodnem prometu in tudi ne v tranzitu, pravijo na obrtni zbornici.
Nekatere države EU (Avstrija, Nemčija, Francija) zahtevajo prijave voznikov v mednarodnem prometu (dvostranskem in kabotažnem) ter spoštovanje pravil glede plačila delavcev voznikov. Tranzit ni vključen v to.
Ne pozabite na višino plač
Za ves čas, ko slovenski voznik vozi po Avstriji, pa čeprav za slovensko podjetje (razen pri tranzitu), mora imeti avstrijsko plačo. Minimalna za voznika je med 8,49 in 10,50 evra bruto na uro, odvisno tudi od velikosti vozila in tovora. Sorazmerno za čas vožnje mu morate prišteti tudi 13. in 14. plačo, ki sta v Avstriji obvezni. Za to pa mora voznik imeti sklenjeno pogodbo in – za nazaj (če je že vozil po Avstriji) tudi plačilne liste.
Kaj je še pod drobnogledom?
Avstrija ima tudi na drugih področjih zelo strogo zakonodajo, kar zadeva delavce in podjetja iz drugih držav EU. Glavno vprašanje za evropsko sodišče v splošnem je tudi, ali je avstrijska zakonodaja, ki omogoča, da avstrijskemu naročniku naložijo plačilo varščine, če pristojni organi njegovemu slovenskemu izvajalcu očitajo prekršek, v skladu z evropsko zakonodajo. Sporno je to, da so pogoji, kot kaže, strožji za tuja podjetja z napotenimi delavci kot za domača. Pa čeprav smo vsi v EU. Zato so slovenska podjetja prek avstrijske odvetniške pisarne Grilc Vouk Škof že vložila pritožbo na evropsko komisijo, del zadev pa je tudi na avstrijskem ustavnem sodišču.
PRIPOROČAMO:
--> Brezplačen program za vodenje družinskega proračuna
--> ABC zamenjave računovodstva za prihodnost
Vir: Finance.si, Tanja Smrekar 5.6.2017