Kaj imajo skupnega Microsoft, Dell, Napster in Facebook? Našteta podjetja so med najbolj prodornimi v zadnjih 25 letih, hkrati pa jim je skupno tudi to, da so jih ustanovili študentje. V nadaljevanju so predstavljene poslovne ideje, ki jih lahko razvijete v svoji študentski sobici.
Torej, en čisto oseben nasvet : Je že dobro, da poslušaš tiste, ki pravijo, da ti ne bo uspelo! Ampak to samo zato, da vse preveriš še enkrat, dvakrat, trikrat --> Če so to tvoje sanje, potem bo uspelo! Verjemi vase in svoje ideje in srečno.
Brezplačno svetovanje pred ustanovitvijo podjetja
1. Svetovanje na področju informacijskih tehnologij
Na področju informacijskih tehnologij lahko leta izkušenj celo zavirajo vaš uspeh. Študentje so praviloma opremljeni z najnovejšimi veščinami s tega področja in s poznavanjem najnovejših tehnologij. Če se vam zdi, da še niste pripravljeni na svetovanje podjetjem, s svojim znanjem najprej pomagajte drugim študentom, ki so manj izkušeni na tem področju.
2. Svetovanje na področju družabnih omrežij
Študentje so pogosto najbolj napredni uporabniki družabnih omrežij. Svoje znanje in izkušnje lahko uporabite za svetovanje podjetjem glede njihovih komunikacijskih strategij. Če poznajo le Facebook in LinkedIn, razširite njihova obzorja in jim predstavite nove kanale za širjenje sporočil.
3. Grafično oblikovanje
Svetovanje na področju grafičnega oblikovanja ne temelji na letih izkušenj, temveč na kreativnosti in talentu. Študentje grafičnega oblikovanja lahko svoje delo začnete tako, da v svoj portfelj in na spletno stran vključite najboljše izdelke, ki ste jih ustvarili v času študija, ter natisnete zanimive vizitke, ki jih delite z bodočimi strankami.
4. Oblikovanje spletnih strani
Študentje so oblikovanju spletnih strani izpostavljeni bolj kot kadarkoli prej. Marsikateri študent je postavil spletno stran za svoje društvo, kolega ali zase. Takšne spletne strani lahko uporabite kot vzorce svojega dela, ko svoje storitve začnete ponujati podjetjem.
5. Fotografiranje
Zaradi platform, kot so Pinterest, Instagram, Snapchat in Facebook, so se ljudje navadili komunicirati s fotografijami. Z rastjo potrebe po vizualnih vsebinah se je povečalo tudi število amaterskih fotografov, ki lahko z uporabo napredne tehnologije ustvarijo kvalitetne izdelke.
6. Organizacija dogodkov
Študentje v času študija obiščejo veliko zabav; unovčevanje takšnih izkušenj pa za marsikoga predstavlja izziv. Za uspešno organizacijo dogodkov morate biti pozorni na detajle, organizirani, sposobni opravljati več del naenkrat in kreativni. Če se vam zdi, da imate vse naštete značilnosti, začnite ponujati svoje storitve različnim društvom in študentskim skupinam na svoji fakulteti.
7. Osebni trener
Osebni trenerji imajo fleksibilen delovni čas in lahko vodijo vadbo praktično kjerkoli. Da bi lahko opravljali poklic osebnega trenerja, boste morali verjetno sodelovati na usposabljanju in pridobiti licenco.
8. Čistilni servis
Veliko ljudi za opravljanje umazanih del rajši najame nekoga drugega. Študentje, ki se ukvarjajo s čiščenjem, imajo fleksibilen delovni čas in za opravljanje svojega dela ne potrebujejo pisarne. Vse pripomočke, ki jih potrebujete za čiščenje, pa lahko preprosto kupite v lokalni trgovini.
9. Vizažist
Podatki kažejo, da fakultete obiskuje več žensk kot moških, kar predstavlja odlično priložnost za zagon majhnega podjetja, usmerjenega proti ženski ciljni populaciji. Strokovnjaki s področja ličenja lahko služijo denar na tradicionalen način, torej z ličenjem strank za posebne priložnosti. Novejši način služenja denarja pa predstavlja objavljanje videov z navodili za ličenje na družabnih omrežjih. Odlične vsebine, ki jih na YouTubu spremlja veliko gledalcev, lahko vodijo do sponzorskega denarja.
10. Urejanje vrtov, odstranjevanje snega
Urejanje vrtov in odstranjevanje snega sta sezonski dejavnosti, ki ju lahko opravljate med počitnicami in v času študijskega leta. Za delo se opremite z lopato, vrtnarskim orodjem in trpežnimi škornji. Študentje, ki ne živijo v študentskih domovih, in drugi okoliški prebivalci bodo hitro postali vaše stalne stranke.
VIR: Zavod mladi podjetnik, 8. 4. 2016, mladipodjetnik.si/, Avtor: Urška Honzak