Eden od primerov, ki jih zakon o davčnem potrjevanju računov ne predvideva, je, ko podjetje posluje negotovinsko in torej zanj davčne blagajne niso obvezne, a izjemoma prejme plačilo za račun v gotovini. Nastane težava, kako račun davčno potrditi. Rešitev, čeprav na Fursu in med računovodji nad njo niso navdušeni, obstaja.
Želite sodelovati z nami ? Izrazite zanimanje in pridobite informacije ---> TUKAJ!
Račun lahko davčno potrdite, torej ga pošljete v potrjevanje na finančno upravo, le, če je takšen, kot mora biti po zakonu o davčnem potrjevanju računov. To med drugim pomeni, da ima zaporedno številko, ki je sestavljena iz treh delov (oznaka poslovnega prostora, oznaka elektronske naprave in zaporedna številka računa), in zaščitno oznako izdajatelja računa (ZOI) - tako v tekstovni obliki kot v obliki kode. Težava nastane takrat, ko podjetje, ki posluje negotovinsko, torej vsa plačila prejema kot neposredna nakazila na transakcijski račun, izjemoma prejme plačilo v gotovini. V tem primeru bi morali račun naknadno davčno potrditi, a zaplete se zato, ker račun ni v obliki, ki bi omogočala naknadno davčno potrjevanje. Takega računa ne morete kar preprosto potrditi prek Fursove Mini blagajne, ampak je treba ravnati drugače. V nadaljevanju pojasnjujemo, kako.
Furs: V skrajnem primeru stornirate
Na finančni upravi najprej poudarjajo: kadar ne veste vnaprej, kako bo kupec plačal račun, a obstaja majhna možnost, da bo plačal z gotovino, morate že ob izdaji računa zagotoviti, da bo ta imel vse obvezne sestavine, ki so določene za davčno potrjevanje. Tak primer so spletne trgovine, ki omogočajo plačilo po povzetju, o tem smo pisali v članku na povezavi Davčne blagajne: Kup preglavic z (ne)gotovinskimi plačili. A tudi na Fursu priznavajo, da včasih res ni mogoče predvideti, da bo račun plačan z gotovino. Tako je v skrajnem primeru dovoljeno, da prvotni račun stornirate in izdate novega, ki ga davčno potrdite, pravijo na Fursu. Če ga izdate iz vezane knjige (VKR), ga davčno potrdite v roku desetih delovnih dni. To lahko naredite prek Fursove Mini blagajne. Podrobnosti so v članku na povezavi Davčne blagajne: Kaj narediti, ko uporabite vezano knjigo računov.
»To naj ne bo praksa«
A ob tem na finančni upravi dodajajo: »Zavezanci se na to rešitev ne smejo zanašati v tem smislu, da sprejmejo tak način kot prakso oziroma da na ta način kršijo pravila računovodenja. Po mnenju računovodske stroke navedeni način ni popolnoma ustrezen - uporabljal naj bi se izjemoma, ko res ni druge rešitve. Ob tem opozarjamo, da mora zavezanec pri svojem poslovanju spoštovati pravila računovodenja tudi za davčne namene.«
Pri izdaji novega računa nimamo podatkov s prvega
A ti izjemni primeri se že dogajajo. Tako opisuje bralka: »Izdali smo račun za negotovinsko plačilo, saj tako poslujemo. Kupec je zamujal s plačilom, potem pa je plačal z gotovino. Seveda ga nismo pošiljali na banko, naj tam nakaže na naš transakcijski račun, saj je za nas ključno, da dobimo plačilo čim prej oziroma da ga sploh dobimo. Kdo ve, ali bi nam denar sicer res nakazal. Izdali smo mu nov račun iz vezane knjige. Težava je, da je prvotni račun v računovodskem servisu in nimamo pri roki podrobnosti o njem. Prav tako ga ne bomo mogli stornirati še isti dan, ampak šele naslednjega, saj je v računovodstvu. Kako torej narediti, da bo prav?«
Novi račun se mora nanašati na prvega
Novi račun mora imeti vse elemente, ki jih zahteva veljavna zakonodaja, tako tista s področja DDV kot davčnih blagajn, pravijo na Fursu. »Ker gre za nov račun, ki hkrati pomeni spremembo prvotnega računa, naj še posebej poudarimo obvezno sklicevanje oziroma navajanje podatka o številki prvotnega računa, na katerega se nanaša novi račun,« pravijo na finančni upravi.
Kdaj izdati nov račun
Nov račun je treba izdati najpozneje takrat, ko je dobava blaga ali storitve opravljena in ste prejeli plačilo v gotovini, pravijo na Fursu. »Glede na to, da gre v primerih zamujanja plačil že izdanih računov običajno za situacije, ko je bila dobava že opravljena, mora biti nov račun izdan najpozneje takrat, ko ga kupec plača z gotovino. Če je novi račun izdan na elektronski napravi, mora biti ob izdaji tudi davčno potrjen. Če je novi račun izdan iz VKR, mora biti davčno potrjen v roku deset dni po izdaji.« In dodajajo: Poslovanje si morate organizirati tako, da bo novi račun lahko vseboval vse obvezne podatke. »Argument, da je račun v računovodstvu, ni zadosten razlog za spregled veljavne zakonodaje glede vsebine izdanega računa,« poudarjajo na finančni upravi.
Teja Grapulin, 21.02.2016 Finance 35/2016