Pri prodaji blaga iz različnih avtomatov – mlekomatov, kavomatov in avtomatov za pijače ali prigrizke, avtomatov za prodajo kart, žetonov, vozovnic in podobnega – davčni zavezanci ne bodo potrebovali davčne blagajne.
Zakon o davčnem potrjevanju računov predvideva uvedbo davčnih blagajn pri vsakem gotovinskem plačilu, to pomeni pri plačilu z bankovci, kovanci, plačilnimi ali debetnimi karticami, čeki in podobnem. Vendar pa bo prodaja blaga iz avtomata izjema.
Na Finančni upravi RS v svojih odgovorih na vprašanja o davčnih blagajnah pojasnjujejo, da davčno potrjevanje računov ne bo potrebno pri prodaji vozovnic, kart in žetonov v potniškem prometu, prodaji smučarskih vozovnic, prodaji blaga iz mlekomatov in pri prodaji drugega blaga iz avtomatov, če davčni zavezanec zagotovi najmanj enkrat mesečno popis začetnih in končnih zalog.
Prodaja blaga iz avtomatov je že zdaj določena kot izjema po zakonu o davku na dodano vrednost, saj davčni zavezanci ne rabijo izdati računa, vendar pa morajo natančno spremljati in poročati o stanju zalog. Če se davčni zavezanec kljub temu odloči za izdajanje računov za dobavo (prodajo) blaga iz avtomata, bodo tako izdani računi morali biti po novem tudi davčno potrjeni.
Davčno potrjevanje računa naknadno
V primeru, da davčni zavezanec s pomočjo avtomata prodaja storitve (plačilo parkirnine in podobnega), račun že zdaj mora izdati, vendar pa ga bo lahko po uvedbi davčnih blagajn izdal brez enkratne identifikacijske oznake računa.
Davčnemu uradu bo nato moral v desetih dneh od dneva izdaje računa poslati podatke o tem računu. Davčni urad bo naknadno poslanim podatkom o računu dodelil enkratno identifikacijsko oznako računa in jo poslal zavezancu nazaj kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o izdanem računu.
Vir: 22.9.2015, data.si