Računovodja prihodnosti skozi oči "milenijca"

V podjetju Pristar vseskozi dajemo priložnost mladim ljudem, da prihajajo do znanja in prepotrebnih izkušenj, ki jih zahteva njihova prihodnost, njihova izobrazba po koncu šolanja. Vse bolj se zavedamo, da se z vsakim takšnim projektom dodatno izobražujemo in izpopolnjujemo, če hočete učimo tudi mi. 


VEČ: ABC zamenjave računovodstva za prihodnost

Zelo ponosni smo, da smo zadnje tedne imeli priložnost sodelovali z Domnom, slušateljem EF v Ljubljani, ki je s svojim delom pod budnim očesom mentorice Lucije dokazal, da si zasluži priložnost tudi v prihodnje.
Ker tudi sami vsaj z enim očesom, predvsem pa z mislim zremo v prihodnost, nas je zanimalo kako pa naš in mogoče tudi svoj poklic v prihodnosti vidi Domen. 

Vabimo vas, da preberete kako računovodjo prihodnosti vidi Domen.

Ob besedi računovodja večina ljudi pomisli na dolgočasnega, s številkami obsedenega človeka. Takšna razlaga zelo škoduje temu poklicu, saj se zelo razlikuje od resnice.

Računovodstvo marsikomu predstavlja manj pomemben steber gospodarstva, vendar to zagotovo ni res. Je eden najpomembnejših stebrov in tako bo ostalo tudi v prihodnje. Računovodje so nujno potrebna podpora vsakemu podjetju, saj bi se brez njih uspešnost podjetja močno znižala. Gre za zelo odgovorno delo, ki pa je v veliko primerih spregledano in je v očeh podjetnika manj pomembno.

Svet se vedno bolj digitalizira, zato bo tudi v tem poslu potreben nov spekter znanj. Računovodja ne bo samo računal s kalkulatorjem, ampak bo moral imeti veliko novih znanj, ki jih bo zahtevala prihodnost. Zaradi močnega vzpona digitalizacije, ki ga občutimo že danes, bo vedno več dela z računalnikom in vedno manj s papirjem.

Prihodnost je povezava, ki se je moramo zavedati, povezava računovodstvom in tehnologijo. Slednja nam bo vedno bolj pomagala pri učinkovitem poslovanju, poleg tega pa bo morala biti tudi stroškovno čim manj zahtevna.
Prihodnost računovodstva ni več zgolj računanje s številkami, ampak je prepletanje medsebojnih odnosov, kjer bo ena stranka odvisna od druge. V prihodnosti bodo do izraza vedno bolj prihajale komunikacijske spretnosti in pa svetovanje stranki, na kakšen način določen problem rešiti.
Zavedati se moramo, da bo za to vsak računovodja moral zelo dobro poznati svoj poklic, moral bo biti iznajdljiv in dosleden. Osnova tega poklica bo razumevanje stranke in njenih finančnih potreb.

Poklic bo zahteval kompleksno razumevanje problemov, ki bodo morali biti predstavljeni na enostaven način. Velikega pomena bodo imele prijateljske vezi med računovodjo in strankami. Stranki bo potrebno posvečati veliko več časa, kot to počnemo danes, oziroma smo počeli 10 let nazaj. Jasno je, da že v današnjem času delo bazira na timskem delu, brez katerega po mojem mnenju danes podjetje ne more biti več uspešno, torej pregovor ˝več glav več ve˝ še kako velja.

Recept za uspeh je torej velika mera kreativnosti, torej primerno odreagirati v najzahtevnejših situacijah in s tem pravilno svetovati strankam. Uspešen računovodja se bo ves čas moral prilagajati tehnološkim spremembam, ki bodo v prihodnosti zagotovo prihajale hitro. Tisti, ki temu ne bo uspel slediti, ne bo mogel biti uspešen v svojem poklicu. Stranke se bodo odločale za tistega, ki bo dovolj dobro poznal novo nastajajoče tehnologije in ki bo razumel stranko, ter ji po najboljših močeh pomagal graditi prihodnost podjetja.

Glavne spretnosti računovodij torej več ne bodo temeljile na spretnostih s številkami, temveč bodo preplet razumevanja digitalne tehnologije, pravilne komunikacije s stranko, velike mere kreativnosti in inteligence.

Z izkušnjami pa bo lahko računovodja vsa ta znanja dobro povezal in s tem predstavljal glavni podporni steber vsake stranke in prihodnosti strankinega podjetja.

POVEZANI ČLANKI:
--> [ DIGITALIZACIJA ] - Računovodski servis pomemben partner
--> Fleksibilnost in odzivnost - kvaliteti sodobnega računovodskega servisa
--> Nekatere naše stranke so že prešle na nov sistem dela!
--> ePristar - Računovodstvo v oblaku



Avtor: Domen Lepej, Slovenj Gradec