Katere težave z Dursom še kar pestijo podjetnike

»Večjih težav z novim informacijskim sistemom nimamo, še vedno pa delamo pri tem, da bi vse, kar smo v novi sistem že implementirali, popolnoma stabilizirali in nadgradili, kjer je to potrebno,« na vprašanje o težavah z eDavki odgovarja Jana Ahčin. »Ker je bilo konec minulega leta sprejetih kar nekaj zakonskih sprememb, ki vplivajo na oddajanje različnih obračunov, je bilo treba v eDavkih zagotoviti ustrezno informacijski podporo. Sicer se trudimo, da bi to izpeljali v najkrajšem možnem času, a vendar to ni odvisno le od naših želja, temveč predvsem od objektivnih okoliščin.«

1. Neažurne eKartice

Težave se podjetnikom med drugim pojavljajo pri eKarticah, na katerih naj bi bili podatki neposodobljeni. »Kartice bi morali imeti že usklajene za lani, pa tega še ne moremo imeti. Podatki na eKarticah so za nas nerelevantni,« pravi Aleksander Štefanac, predsednik zbornice računovodskih servisov. »Na karticah vidimo le naša plačila, obremenitve pa vidimo le za lani. Januarskih, februarskih in aktualnih obremenitev še ne vidimo.« Štefanac trdi, da zaradi tega nimajo nadzora nad plačili. »Če zavezanec dobi opomin, to recimo opazimo, ne vidimo pa, zakaj je ta opomin prejel,« dodaja Štefanac.

Na Dursu pravijo, da je stanje na eKarticah neažurno le še za tri vrste dohodkov (REK-1a: 1020, REK-1b: 1080 in PNiPD: 5550), vendar naj bi to uredili do konca tedna. Štefanac pa si želi, da bi bile eKartice tudi nekoliko drugačne, kot so zdaj. »Želimo si, da bi imeli možnost lažjega izpisa in filtriranja podatkov, na primer samo po zamudnih obrestih.«

2. Oddaja obračunov prek eDavkov

Če želijo računovodje ali podjetniki oddati obračune davka od dohodkov pravnih oseb in za obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2013, tega še ne morejo. Program na eDavkih sicer že deluje, a oddaja še ni mogoča. Na Dursu zatrjujejo, da bo to dokončno urejeno prihodnji teden. Sicer pa so zaradi teh težav s programi za oddajanje na davčni upravi rok za oddajo že prilagodili. Rok za oddajo v elektronski obliki je zdaj 22. april, rok za plačila pa ostaja nespremenjen, in sicer 30. april.

3. Splošni sklic 99996

Država je z oktobrom 2011 v okviru protibirokratskega boja močno zmanjšala število računov, na katere zavezanci poravnavajo davčne obveznosti do javnih blagajn, to je države in občin, Zpiza in ZZZS. Zavezanci lahko po novem vse davčne obveznosti, ki pripadajo posamezni blagajni, plačajo v enem znesku in tudi z enim plačilnim nalogom.

Na Dursu zagotavljajo, da »administrativna poenostavitev« iz oktobra 2011 v praksi deluje: »Po novem lahko pri plačevanju obveznosti na podlagi davčnih obračunov pride največ do petih plačilnih navodil.«

Do določenih težav pa prihaja le pri določenih zavezancih, ki uporabljajo splošen sklic (referenco SI19 DŠ-99996). Uporaba te reference zavezancu res omogoča, da z enim plačilnim navodilom poravna vse davke v okviru posameznega prejemnika sredstev. A z vpisom te reference tudi prostovoljno dopusti, opozarjajo na Dursu, da se z nakazanim denarjem pokrijejo morebitne minule neporavnane zapadle obveznosti. Zato na Dursu svetujejo: »Če želi davčni zavezanec pokrivati točno določene davčne obveznosti, ne svetujemo uporabe splošnega sklica 99996, temveč naj za vsako vrsto davka pripravi svoje plačilno navodilo in v podatek referenca vpiše šifro tipa davka (P2), ki ga želi plačati.«

  Špela Mikuš , Monika Weiss , Teja Grapulin, 19.03.2014 - Finance 55/2014