Ljudje se na stresorje odzivamo različno, saj imamo različne osebnosti in izkušnje, ki smo jih pridobili skozi življenje. Preko teh izkušenj smo se naučili odzivati na različne stresorje. Kaj za vsakega posameznika pomeni stres, pa je lahko zelo subjektivna ocena.
--> Kdo Špela sploh je ?
--> Kako lahko Špela pomagam vam ?
Dejstvo je, da imamo vsak svojo realnost, preko katere ocenjujemo in se odločamo o tem, katere situacije in dogodki so za nas bolj stresni in kateri manj. Nekaj, kar se zgodi našemu sodelavcu, za nas ni nujno stresno, za prijatelja pa lahko taisti dogodek pomeni intenzivno stresno obremenitev.
Proti stres smo torej različno “odporni”, a ne glede na to, stres zelo vpliva na naše zdravje. Sploh takrat, ko govorimo o stresu na delovnem mestu.
Zakaj prihaja do stresa na delovnem mestu?
Dejavniki so različni, a med najpogostejše zagotovo sodita slaba organizacija dela in slabi odnosi. Veliko je odvisno tudi od tega, ali delo, ki ga opravljamo, opravljamo z veseljem ali zgolj zato, ker “moramo”.
Danes živimo v hitrem tempu življenja in si nalagamo vse preveč obveznosti. Zato se pogosto zgodi, da pozabljamo nase. To še posebej velja za samostojne podjetnike, za katere je znano, da smo tako rekoč “sami za vse”. Seveda je dobrodošlo, če si lahko privoščimo t.i. “outsourcing”, a v veliko primerih, sploh na začetku podjetniške poti, za to nimamo prav velikih možnosti.
Mnogokrat se ustavimo prepozno - največkrat šele takrat, ko nas prisilno ustavi zdravje - ko zbolimo. Dolgotrajna izpostavljenost stresu na delovnem mestu, ne glede na, to iz česa izvira, povzroča resne zdravstvene težave kot na primer bolezni srca in ožilja.
Seveda se stresu na delovnem mestu nikoli ne moremo v celoti izogniti, dobro pa je, če take situacije prepoznamo in se nanje primerno odzovemo.
Kako se učinkovito spopasti s stresom na delovnem mestu?
V nadaljevanju je naštetih nekaj primerov, ki vam lahko pomagajo ublažiti stres na delovnem mestu.
1. Začetek dneva je izjemno pomemben
Pogosto se dogaja, da smo pod stresom, že preden sploh pridemo v službo. Morda imamo otroke, ki jih moramo peljati v šolo, morda nas zmoti gneča na cesti ipd. Velikokrat lahko vidimo, da si že na začetku dneva vzamemo premalo časa, da bi opravili tiste stvari, ki jih nameravamo in smo že kar takoj v časovni stiski. Pomembno je, da dan začnete čim bolj pozitivno, da si vzamete dovolj časa, da v miru pojeste zajtrk in opravite stvari, ki jih želite ali morate opraviti. Ne pozabite, da je prvih 20 minut v dnevu lahko odločilnih glede tega, kako se bo odvil vaš dan.
2. Jasnost
Velika težava, ki se pogosto pojavi, je tudi ta, da smo pogosto preveč površni pri tem, ko dajemo ali prejemamo navodila. Če ne vemo, kaj od nas pričakujejo, je jasno, da nam to povzroča stres. Zato poskrbite, da boste jasno razumeli navodila nadrejenih, če pa ste sami v nadrejenem položaju, pa poskrbite za to, da bodo vaša navodila jasna in da jih bodo vaši podrejeni razumeli tako, kot jih razumete vi. Jasna komunikacija je v podjetju zelo pomembna.
3. Izogibajte se konfliktom
Konflikti na delovnem mestu so sicer neizogibni in ne nujno vedno nekoristni, vendar je tu potrebna meja. Konflikti nam poberejo preveč dragocene energije, zato je najbolje, da se konfliktov kar se da izogibamo. Če pa že pride do konflikta, se osredotočite na čimprejšnjo rešitev.
4. Ostanite organizirani
Organizacija in t.i. Time management sta za podjetje ključna, ne glede na to ali ste samostojni podjetnik ali zaposleni v nekem podjetju. S pravilno organizacijo dela smo bolj produktivni in manjkrat se zato zgodi, da smo zaradi dela preobremenjeni. Treba se je zavedati, da četudi ste sicer neorganizirani, je, ko gre za podjetništvo, Time management ena ključnih stvari. Če ne boste vi upravljali s časom, bo čas upravljal z vami. In če se zgodi slednje, je stres neizogiben.
6. Pozabite na multitasking
Opravljanje več stvari hkrati vam na dolgi rok, ne bo prineslo dobrih rezultatov. Če to počnete, se morate zavedati, da v tem primeru niste pravilno fokusirani na nobeno nalogo. Če izgubite fokus, je skoraj tako, kot če bi izgubili kompas. Zato vam predlagam, da se raje kot na tri, osredotočite na eno nalogo.
7. Gibanje
Gibanje sprošča hormone sreče in posledično zmanjšuje stres. Mislim, da ni treba posebej poudariti, da je še kako pomembno, da med službenim časom ne pozabite na gibanje. Sploh če imate pretežno sedeče delo. Dajte si nekaj minut odmora in naredite nekaj kratkih vaj. Za ideje pobrskajte na internetu ali še bolje, najemite nekoga, ki se ukvarja z vadbo za podjetja. Če imate možnost, da v službo pridete s kolesom ali peš, to čim bolj prakticirajte.
8. Perfekcionizem
Ljudje smo različno nagnjeni k perfekcionizmu. Le ta pa je lahko velik povzročitelj stresa. Če se zavedate, da imate radi nadzor in hkrati stvari narejene zelo natančno oz. popolno, potem je vsekakor smiselno, da se naučite, kako obvladati perfekcionizem do te mere, da vam ne bo povzročal nepotrebnega stresa. Če sami tega ne zmorete ali ne znate, si poiščite pomoč psihologa ali coacha, ki vam bo pri tem zagotovo pomagal.
ABC zamenjave računovodstva za prihodnost
Avtorica: Špela Kresnik iz Rastem.si