Pogoste napake mladih podjetnikov

Odstotek malih podjetij, ki propadejo v prvih 18 mesecih, je izjemno visok. Takih je namreč kar 50 - 70 odstotkov podjetij! Da bi se lahko izognili takšni usodi, si poglejte 9 najpogostejših napak mladih podjetnikov, saj boste tako točneje vedeli, čemu se morate izogniti. 

 

 

1. Izbira napačnega poslovnega partnerja

Ena prvih, a tudi najpomembnejših odločitev pri registraciji podjetja je izbira poslovnega partnerja. Prav ta odločitev lahko bistveno vpliva na vaše nadaljnje poslovanje, zato si morate za partnerja izbrati takšnega človeka, s katerim se boste dobro razumeli.

 

2. Nepoznavanje osnovnih nalog, ki jih mora opravljati direktor

Dejstvo je, da se znanja, potrebna za rast in razvoj podjetja, močno razlikujejo od tistih, ki so potrebne za uspešno vodenje podjetja. Bistvena je vizija, pa tudi sama izvedba zastavljenih ciljev, hkrati pa mora direktor poznati tudi osnovne procese in protokole, znati upravljati z ljudmi, zunanjimi sodelavci ipd. 

 

3. Izdelava produkta, ki bo ustrezal vsem

Tako rekoč nemogoče je, da bi lahko napravili produkt, ki bi ustrezal vsem. Raje se osredotočite na to, da bo vaš produkt čim bolj specifičen in da bo ciljal zgolj na določeno ciljno publiko. V nasprotnem primeru boste imeli presplošen produkt, ki ne bo zadovoljil prav nikogar. 

 

4. Osredotočanje na konkurenco

Če boste preveč časa namenili opazovanju svoje konkurence, je prav verjetno, da bo vaš produkt postal presenetljivo podoben njihovemu! Namesto da bi se osredotočali na druge, raje stvari počnite na svoj način, saj je najverjetneje prav to razlog, da ste sploh vstopili v podjetništvo, kajne?

 

5. Osredotočanje zgolj na en vidik poslovanja

Podjetnik mora biti "dober v vsem", kar pomeni, da mora obvladati prav vsa področja poslovanja: vodenje podjetja in ekipe, prodajo, razvoj produkta, marketing in drugo.

 

6. Slabo ravnanje z denarjem

Mladi podjetniki se pogosto ne zavedajo, kakšne stroške s seboj prinese vodenje podjetja. Bistveno je, da podjetnik že od samega začetka išče načine, kako bi v svoje podjetje prinesel dodatna sredstva, bodisi s prodajo ali pa tako, da poišče investitorja. V nasprotnem primeru bodo stroški zelo hitro presegli prihodke! 

 

7. Prevelika čustvena navezanost na podjetje

Resda ste najverjetneje v rast in razvoj svojega podjetja vložili ogromno časa in denarja, toda zelo pomembno je, da se na svoje podjetje ne navežete preveč. Še posebej v primeru, da vsi znaki nakazujejo na to, da vaša poslovna ideja ne bo uspela. 

 

8. Zaposlitev napačnih vodij oddelkov

Pri iskanju vodij za različne oddelke v podjetju je nujno, da podjetnik ne izbere takšnih, ki izhajajo iz podjetij, kjer so stvari potekale po vnaprej določeni hierarhiji. Takšni vodje so namreč vajeni načina dela, ki za mlado podjetje ni primerno, saj ubija kreativnost in ne omogoča hitrega odločanja.

 

9. Premalo komuniciranja s potencialnimi strankami

Namesto da bi se mladi podjetniki za mnenje o produktu oz. storitvi obrnili na potencialne stranke, za komentar sprašujejo svoje prijatelje, znance, druge podjetnike ali celo investitorje. Toda bistvo za uspeh mladega podjetja leži v prilagajanju kupcem, zato je prav njihovo mnenje tisto, ki bi vas moralo skrbeti!

 

 Vir: Business Insider, MladiPodjetnik.si; Avtor Maja Borštnik — 15.02.2014


Natisni   E-naslov