Tehit s spletno trgovino Printink podira rekorde

Pišemo, kako je mlademu podjetju Tehit s Prevalj v treh letih s spletno trgovino kartuš in tonerjev Printink.si uspelo ustvariti 1,15 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje. Pred mesecem dni so postali spletni trgovec leta 2013.

»Lani smo poslovali blizu ničle in prihodke povečali za 83 odstotkov. Podobno rast načrtujemo tudi letos, ko bi radi presegli dva milijona evrov prihodkov. Ta cilj bomo tudi dosegli, saj na mesec prodamo za okoli 170 tisoč evrov,« pravi direktor Ožbej Pori, ki si z Davidom Rudlom deli solastništvo Tehita.

Pori in Rudel sta spletno trgovino Printink.si zagnala decembra 2010, ko sta iskala donosnejši posel od računalniškega servisa in inženiringa, ki sta ju leto prej ponujala malim in srednjim podjetjem. Specializirala sta se za spletno prodajo kartuš in tonerjev, ki jih po konkurenčnih cenah nabavljata v Evropski uniji, iz vzhoda pa uvažata obnovljene in neoriginalne tonerje.
Prodaja vsak mesec raste

»Z agresivnim trženjem mesečno prodajo povečujemo za 10 do 15 odstotkov, a kljub temu smo zadnji dve leti končali z izgubo,« priznava Pori. Pričakuje, da bodo lahko nadpovprečno rasli še dve leti, nato pa se bo rast izenačila z rastjo spletnih kupcev. »Od leta 2016 pričakujem od 15- do 25-odstotno letno rast prodaje,« napoveduje Pori.
Ves čas vlagajo v širitev ekipe, ponudbe in zalog ter izboljšujejo uporabniško izkušnjo. Od lani prodajajo tudi potrošni pisarniški material - papir, fas­cikle in pisala. Od jeseni prodajajo tudi na Hrvaškem, kjer so lani ustvarili pet odstotkov prihodkov, letos pa bi ta delež radi podvojili.
Vsak deseti zasluženi evro vložijo v trženje

Trženjski proračun stalno povečujejo. Letos bo znašal od 10 do 15 odstotkov prihodkov.

Največ oglašujejo po spletu. Z iskalnim marketingom, ki vključuje optimizacijo in analizo spletnih iskalnikov ter zakup ključnih besed na iskalnikih, so postali ena najprepoznavnejših spletnih trgovin na Googlu in Najdi.si. »Z zakupom ključnih besed smo na Googlu prvi zadetek, prav tako pa se visoko uvrščamo tudi po tako imenovanih naravnih rezultatih iskanja, torej ko ne plačamo za boljšo uvrstitev,« pojasnjuje sogovornik.
Oglašujejo tudi na radijskih postajah in velikih plakatih ter v tisku, denimo v dnevnih in regionalnih časopisih ter v oglasnikih.
Testirajo različne medije in izločajo neučinkovite. »Ne splača se nam denimo oglaševati v regionalnem tisku, ki nam ob razmeroma dragem oglaševanju, premajhni nakladi in dosegu ne prinaša dovolj novih naročil,« pravi Pori.
Največ naročil jim prinese spletno trženje (njegovo učinkovitost znajo med vsemi mediji tudi najbolje meriti), oglaševanje v oglasnikih in na radijskih postajah.

Pri prvem nakupu kupca ne zaslužijo

»Printink.si ima okoli 40 tisoč kupcev, med katerimi je 10 tisoč pravnih in 30 tisoč fizičnih oseb,« pravi Pori. Naročila podjetij so sicer večja, a zahtevajo tudi rabate, medtem ko jim fizične osebe zagotavljajo stalen denarni tok. Med podjetji ciljajo na srednje velika z več kot desetimi zaposlenimi.
Med 40 tisoč kupci je 85 odstotkov stalnih, kar pomeni, da opravijo vsaj en nakup v Printink.si na leto. »Od 45 evrov, kolikor znaša povprečna vrednost spletnega nakupa pri nas, imamo po odbitih davkih približno štiri evre zaslužka,« pravi Pori.
Ker živijo od mase kupcev, se trudijo, da bi jim čim bolj ustregli. »Ves čas imamo v zalogi 90 odstotkov izdelkov, ki jih kupci največ naročajo, in se trudimo, da je 95 odstotkov naročil dostavljenih dan po spletnem nakupu,« ponazarja Pori. Ker kupci najbolj gledajo na rok in ceno dostave, bi jim radi zagotovili brezplačno dostavo.

Originalni članek: http://www.finance.si/8354743/Printink.si-nadaljuje-80-odstotno-rast-prodaje

www.Finance.si, 7/2014, Petra Šubic


Natisni   E-naslov