Nasvet: Kako teči vštric z velikani

Mali podjetniki lahko konkurirate tudi s prilagodljivim delovnikom in hitrejšim servisom.
Tudi zaradi krize in izgube zaposlitev je malih podjetij in podjetnikov čedalje več. Hkrati pa jim posel zadnja desetletja speljujejo velika trgovska središča, velikanski proizvajalci, mednarodne verige. A nekaterim podjetnikom uspeva. Kaj storiti, da boste ne le preživeli, temveč bo vaš posel tudi rasel in ga boste z veseljem opravljali tudi po krizi?
Jasno je, da z nižjimi cenami velikanom, ki dobivajo popuste na količino, navadno ne morete konkurirati. S čim pa lahko?

1. BODITE NA VOLJO
Prednost malih trgovin, servisov in delavnic je lahko, da ste vedno na voljo. Trgovino odprite ob šestih, in ne ob osmih zjutraj. Če imate delavnico ali servis, upoštevajte želje strank. Če se pač nekomu pokvari avtomobil ali hladilnik, se prilagodite času, ki ustreza stranki. Ameriški SmartMoney navaja primer trgovca z orodjem: ko je grozil snežni metež, je prespal v svoji trgovini, da je ta le bila naslednji dan odprta. Če njegova stranka potrebuje njegovo pomoč in izdelke, ostane v trgovini tudi do poznih večernih ur. Prav nič drugače ni, če imate denimo frizerski ali kozmetični salon. Če nimate odprto ob nedeljah, pa se vaša stranka zaradi posebnega dogodka želi urediti prav na ta dan, ji ustrezite.

2. PONUJAJTE TAKOJŠNJO MONTAŽO
Če kupujete belo tehniko v velikih trgovskih središčih, se velikokrat usklajujete v zvezi z montažo in dobavo. Ponavadi jo morate še doplačati. Če imate manjšo trgovino z belo tehniko, strankam ponujajte tudi dostavo in montažo. V tem primeru boste velikim središčem morda lahko konkurirali tudi s ceno. Ponujate lahko tudi servis. Če sami tega ne obvladate, se dogovorite za sodelovanje s serviserjem, ki bo na voljo. Pri tem pa pazite, da je serviser pooblaščen (tudi če ste to vi), kar je pogoj za unovčenje garancije pri proizvajalcu izdelka.

3. NIŠE IN IZDELKI PO MERI
Usmerite se v specializirane, nišne izdelke in tudi prodajo. Tipičen primer je kolesarstvo. Velike izbire specializiranih, dragih koles ponavadi ne boste našli v velikih trgovskih središčih. Te navadno lahko kupite pri malih prodajalcih, ki so tudi pooblaščeni serviserji. Drugi značilen primer je izdelava pohištva. Denimo, veliki proizvajalci pohištva, kot je Ikea, ne bodo delali omar po meri. Manjši proizvajalci pohištva, mizarji pa vse to hkrati z montažo na domu in svetovanjem lahko ponujajo.

4. USLIŠITE POSEBNE ŽELJE IN PRENAŠAJTE »MUHE« STRANK
Če si vaša stranka želi poseben izdelek, ji ustrezite. V lokalnih mesnicah se lahko vnaprej dogovorite tudi za nakup posebnega kosa mesa ali za večje količine. Podobno je v pekarnah – veliko je takšnih, ki ponujajo denimo peko mesa ali pa vam po naročilu pripravijo kruhove skodelice. Enako je pri drugih izdelkih – od vratnih kljuk do svetilk, posod in kozmetike ... Tudi če stranka pri vas nekaj naroči in potem ni povsem zadovoljna, ne sitnarite in ustrezite njenim »muham«, če seveda ne zahteva nemogočega. »Mali podjetniki poznajo stranke in jim ni odveč ugoditi kakšnim posebnim željam,« pravi Borštnik.

5. POSKRBITE ZA UDOBJE, PARKIRNA MESTA IN LOKACIJO
Ne mučite strank z iskanjem parkirnega mesta. To mora biti urejeno. Drugače je seveda, če gre za kakšne posebne, že tako dobro obiskane lokacije. Denimo, prodajalci svežih napitkov, hitre prehrane z dobrimi lokacijami, delovnim časom pozno v noč ali kar vso noč pa tudi cenami, hitrostjo in prilagodljivostjo izdelkov dobro konkurirajo tudi večjim verigam restavracij s hitro prehrano.

6. PROMOVIRAJTE SE, IZKORIŠČAJTE SPLET
Svoje izdelke promovirajte prek interneta, družabnih omrežij. Povežite se v skupno internetno prodajo, kot so to naredili denimo kmetje in čebelarji prek spletnih trgovin in tržnic.

7. KAKOVOST
Stavite na kakovost. Če pa se že zgodi napaka, se primerno opravičite. Vrnite denimo denar in/ali brezplačno ponudite nadomestni izdelek.

Finance.si 18.09.2012, Tanja Smrekar


Natisni   E-naslov