Novice

    Podjetje

    PRISTAR d.o.o.
    Podgorska cesta 40, 2380 Slovenj Gradec

    PE Ravne na Koroškem
    Koroška cesta 7
    2390 Ravne na Kor.

    Pristar Koroška d.o.o.
    Trg 36, 2391 Prevalje

    Davčna številka: 95580085
    TRR odprt pri SKB: 0317 5100 0265 760

    Hiter kontakt

    Veljavnost garancije za sestavne dele

    Proizvajalca ročnih električnih orodij zanima, ali je možno, da so kateri nadomestni deli po navodilih proizvajalca samodejno izločeni iz garancijskega popravila?
     

    O garancijah govori Zakon o varstvu potrošnikov (od 15. b do 21. člena) in posebej še Obligacijski zakonik (od 481. do 485. člena).
    Proizvajalec brezplačno popravlja in vzdržuje izdelek v času garancijskega roka, ko ta poteče, pa proti plačilu.
    Obvezni garancijski rok je eno leto, proizvajalec pa lahko za vsak posamezni izdelek določi tudi daljšo prostovoljno garancijo. Tudi po preteku garancijskega roka mora zagotavljati rezervne dele, in sicer še tri leta po preteku garancijske dobe, ne glede na to, kako dolga je. Delo lahko opravlja sam ali pa sklene pogodbo o servisiranju z drugim izvajalcem. Pogoji servisiranja morajo biti vnaprej dogovorjeni in zapisani tudi v garancijskem listu. Pooblaščen je tisti servis, ki ima veljavno proizvajalčevo pooblastilo, da lahko opravlja servisna dela na izdelkih in ima sklenjeno pogodbo za dobavo originalnih rezervnih delov.

    Garancija lahko dogovorno ne zajema:
    • obrabljenosti, ki je posledica normalne rabe in funkcije delovanja,
    • odprave napak, ki so posledice neustrezne rabe,
    • zamenjave delov, ki so poškodovani ali deformirani zaradi zunanjih oziroma drugih vplivov (primer: svedri ali deli, katerih okvara lahko povzroči škodo na drugih vgrajenih delih),
    • vseh drugih tujih vzrokov, ki so povezani z morebitno nastalo škodo na vgrajenih rezervnih delih.


    Proizvajalec oziroma njegov pooblaščeni servis mora izdelek, če gre za okvaro ali pomanjkljivost, takoj sprejeti v popravilo. Napako mora odpraviti najpozneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je sprejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti na izdelku. Če tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom. Garancijski rok se lahko podaljša za čas, ki je bil potreben za odpravo okvar ali pomanjkljivosti na izdelku, lahko pa celo začne teči znova.

    Avtor:  Emilija Bratož; Vir:  Podjetnik, december, 2010