Pogosta vprašanja o turističnih bonih

Natisni

Odgovori na najpogostejša vprašanja. Vir: Finance.si, FURS, OZS, GZS.
Ker se lahko med posamičnim odgovorom spremeni tolmačenje oz. pojasnila, ne prevzemamo odgovornosti za pravilnost odgovorov. Predlagamo, da se pred uporabo posamičnega tolmačenje o pravilnosti še prepričate. 

V Zakonu o interventnih ukrepih za pripravo na drugi val COVID-19 (PKP4), ki je bil objavljen v Uradnem listu RS 10. 7. 2020, se je odpravil presečni datum 13.3.2020 pri ponudnikih storitev, ki izpolnjujejo pogoje za unovčevanje bonov.
Po novem bo mogoče bon unovčiti za storitve (nastanitve), opravljene od dneva veljavnosti zakona naprej, se pravi od 11.7.2020 dalje tudi pri na novo prijavljenih in sezonskih obratih.


1.7.2020: Vlada RS je sicer na seji dne 28.6.2020 sprejela popravek zakona s katerim naj bi odpravila presečni datum 13.3.2020. Z navedeno spremembo naj bi se omogočila unovčitev bona pri vseh ponudnikih storitev, ki izpolnjujejo navedene pogoje (vpis v Poslovni register Slovenije, vpis v register nastanitvenih obratov in opravljanje dejavnosti po SKD 2008, in sicer: 55.100, 55.201, 55.202, 55.203, 55.204, 55.209 in 55.300) kadarkoli v letu 2020, in ne le na dan 13. marec 2020.
Trenutno gre za predlog, ki ga mora potrditi še državni zbor. 


Zakon določa, da se bon ne deduje. Bona, ki ga upravičenec pred smrtjo ni sam unovčil ali pa prenesel na drugo osebo, ni mogoče unovčiti. Če pa je upravičenec pred smrtjo bon prenesel na drugo osebo, ta lahko tak bon unovči.


Če je bil ponudnik storitev na dan 13. 3. 2020 vpisan v Poslovni register Slovenije, pa se je kasneje izbrisal, tak izbris ne vpliva na možnost unovčenja bona pri njem, če je na dan unovčenja bona ponovno vpisan v Poslovni register Slovenije. Upravičenec torej pri takšnem ponudniku storitev lahko unovči bon.


19.6.2020: Obveščamo vas, da od včeraj (od 23:30) že deluje receptorski portal za unovčevanje turističnih bonov. To pomeni, da lahko upravičenci že unovčijo svoje bone pri ponudnikih turističnih storitev. Danes ob 7:00 je bila pri enem izmed turističnem ponudniku že izvedena prva rezervacija bona.


Bon se lahko prenaša le med upravičenčevimi sorodniki v ravni vrsti do drugega kolena (stari starši, starši, otroci, otroci zakonca ali zunajzakonskega partnerja, vnuki), zakonci, zunajzakonskimi partnerji, partnerji v sklenjeni ali nesklenjeni partnerski zvezi ter med otroci in njihovimi zakonitimi zastopniki, če to niso njihovi starši.
Ne prenaša pa se med brati, bratranci, strici, sosedi, sodelavci, prijatelji itd.


Finančna uprava vse upravičence do bonov obvešča, da v primeru prenosa bona izjave ne pošiljajo ali prinašajo na Furs. "To izjavo bodo namreč izpolnjeno in podpisano morali predložiti receptorju ob unovčitvi bona v turističnem objektu, kjer bodo nočili oziroma unovčili bon," pojasnjujejo na finančni upravi. Furs je sicer za morebitna vprašanje v povezavi z boni vzpostavilo klicni center na številki: 08 200 1005.


Na BETA eDavke je že nameščen sistem za unovčevanje turističnih bonov – receptorski portal. Vsi ponudniki, ki bodo unovčevali bone, lahko začnejo s testiranjem.


Kdo je upravičen do bona in v kakšni višini?
Upravičenec do bona je oseba s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji na dan 13. 3. 2020, ki je:
- polnoletna oseba oz. oseba, ki bo v letu 2020 dopolnila 18 let (rojena v letu 2002 ali prej), in je upravičena do bona v višini 200 eurov,
- mladoletna oseba (rojena po letu 2002) je upravičena do bona v višini 50 eurov.


Kje lahko unovčim bon?
Bon upravičenec lahko unovči pri ponudniku storitev na področju turizma, ki je poslovni subjekt, vpisan na dan 13. 3. 2020 v Poslovni register Slovenije in v obratu, ki je vpisan na dan 13.3.2020 v register nastanitvenih obratov, ki ga vodi AJPES in opravlja dejavnosti po Standardni klasifikaciji:

-              55.100 – Dejavnost hotelov in drugih podobnih nastanitvenih obratov,

-              55.201 – Počitniški domovi in letovišča,

-              55.202 – Turistične kmetije s sobami,

-              55.203 – Oddajanje zasebnih sob gostom,

-              55.204 – Planinski domovi in mladinska prenočišča,

-              55.209 – Druge nastanitve za krajši čas,

-              55.300 – Dejavnost avtokampov, taborov.

Če je bil ponudnik storitev na dan 13. 3. 2020 vpisan v Poslovni register Slovenije, pa se je kasneje izbrisal, tak izbris ne vpliva na možnost unovčenja bona pri njem, če je na dan unovčenja bona ponovno vpisan v Poslovni register Slovenije. Upravičenec torej pri takšnem ponudniku storitev lahko unovči bon.


Kdaj bom prejel bon?
Upravičenci bonov ne bodo prejeli, saj bon ne obstaja v fizični obliki, temveč je evidentiran kot dobroimetje v korist upravičenca v informacijskem sistemu FURS (eDavki), do katerega bodo imeli dostop vsi ponudniki storitev. Vse v zvezi z unovčitvijo bona bodo upravičenci lahko uredili pri ponudniku storitve, kjer bodo nameščeni.

Upravičenci lahko stanje svojega bona spremljajo v mobilni aplikaciji eDavki. Na naslednjih povezavah najdete preprosta navodila, kako si namestite eDavke na računalniku ali na telefonu. Za pomoč se lahko obrnete na klicni center za pomoč uporabnikom na telefonski številki 05 297 6800 ali elektronski pošti Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..